Jump to content

Nationaldagen?

Berg

Recommended Posts

Nu var det så att jag och min mor hade tänkt att åka ner till Stockholm och överraska släktingar på Lördag, det råkar ju vara att det är nationaldagen då också så nu undrar jag om folk vet vad det är för jippon i hufvudstaden.

Jag har googlat, men får mestadels fram nyheter och demonstrationståg. Det enda jag har fått är StockholmsStad som ska arrangera något jippo i söder, vilket är på andra sidan av staden.

Så, centrala, norra eller östra Stockholm är intressant, alla politiska jippon är ointressanta.

Hoppas att vädret vänder...

Jag firar sveriges nationaldag genom att åka till Bornholm. Skåning som jag är borde jag kanske åka dit på fredag och fira den danska nationaldagen istället. men nu blir det "2 för 1" på lördag.

kollat denna sida ?

Står ganksa mycket vad som händer.

Och söder är inte så långt från centrala sthlm. Tar inte många minuter med tub vart du än ska (smsbiljett är ganska enkelt, och nästan billigt)

Skall själv ut i skärgården, ber verkligen för att det skall bli något hyfsat väder

Om du är i Stockholm på nationaldagen rekommenderar jag att se högvaktsavlösningen. Brukar vara stort pådrag under nationaldagen.

Nationaldagen firas med tjänstgöring i fältuniform (eventuellt även i sv2k alt skyddsmask) under förmiddagen, därefter blir det efter lunch ombyte till m/87 och representation (militärmusik, fanor, medaljer, tal och tasskakande).

Förhoppningsvis hinns det med att fira med familjen under kvällen.

Kommer att bryta runt 200kg motorcykel på gokartbana första halvan av dagen för att under andra halvan äta kött och dricka maltbaserade drycker. Slutligen däcka.

Först väcker jag hela grannskapet med en rakettårta som jag sparat tills denna speciella dag. Sedan hissar vi flaggan nere vid torget med nationalsången i bakrunden genomfört av Marching Band. Sedan Paraderar jag med min trombon i Marchingband till Parken och genomför vårat figurativa program där. Efter det ska vi ha en fest hos några kompisar där det blir. Sill Nypotatis och köttbullar. Efter det intas en välförtjänt sömn. ***Slut på rapport***

börjar med att jag vaknar runt 12-tiden lätt bakfull efter en firmafest. Efter jag har vaknat kommer jag nog spendera en tid med att försöka kartlägga vad som hänt under natten. rumt två-tiden blir det bakyllepizza och en starköl. För att avsluta med en liten festlighet under kvällen med några grannar.

Firade nationaldagen med marschexercis på K1 stor del av eftermiddagen, som slutade i att vi från Luftvärnsförbundet gick med i paraden från Kungsträdgården till Skansen =)

Mycket trevlig dag, och plus 6 utbildningstimmar fick man också =]

Stod lätt bakfull o delade ut reklamflyers för aeroseum på STCC tävlingarna.

Trodde jag skulle få se nånting men ack vad jag bedrog mej.

Men trevligt var det i alla fall.

Var ensam med barnen, så på dagen var vi vid en djurgård/lekpark. På kvällen tittade jag lite på fotboll, men blev så bedrövad av matchen att jag spelade Battlefield 2 istället, i sällskap med ett par folköl.

Nåja, jag är inte bakis idag i alla fall. ;-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...