Jump to content

Hjälp: Laptopen låser sig


Nestor

Recommended Posts

Min laptop kärvar. Efter drygt 15-20 minuter användande låser den ner sig totalt. Inga kommandon funkar, inget på skrivbordet reagerar på pekaren (som låser sig öven den efter en stund)

Har installerat om Vista.

 

Det är en Asus F8Sa

Win Vista Premium 32-bit.

Duo T7700.

2 GB Ram.

250 GB HD

 

Köpt i april 2008 från komplett.se. Inga konstigheter eller problem med den hittils.

Värmerelaterat?

Link to comment
Share on other sites

Min laptop kärvar. Efter drygt 15-20 minuter användande låser den ner sig totalt. Inga kommandon funkar, inget på skrivbordet reagerar på pekaren (som låser sig öven den efter en stund)

Har installerat om Vista.

 

Det är en Asus F8Sa

Win Vista Premium 32-bit.

Duo T7700.

2 GB Ram.

250 GB HD

 

Köpt i april 2008 från komplett.se. Inga konstigheter eller problem med den hittils.

Värmerelaterat?

Skulle kunna vara nätaggregatet som inte ger tillräckligt med effekt vilket ger helt urladdat batteri.

Min FSC betedde sig på liknande sätt med flimrande skärm etc. och det visade sig vara just nätagrregatet.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

LIVECD

Du kan alltid prova att köra en live cd/live USB. Det gör att du kan peka ut om det är mjukvara eller hårdvara lite säkrare.

Även om du nu eliminerat felkällan Hårddisken iom switchen till LiveCD/Live USB.

 

HÅRDVARUFEL

Om du sedan konstaterat att det är hårdvara kan du börja plocka bort/prova andra saker, tex:

MINNE

Minnet är något du skulle kunna testa.

Har du två minnesstickor (SO-DIMM) så kör med en i taget eller en lånad.

 

Överhettning

Kolla med ett diagnostikprogram hur varm datorn är

tex. Speedfan

 

Öppna och gör rent eventuellt damm i fläktintagen.

 

 

 

Fler som har samma problem

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080812141836AAqCGgK

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...