Jump to content

Försvarsmakten på YouTube

Recommended Posts

• Forumsledning

Försvarsmaktens mål att nå ut till fler och fler ungdomar fortsätter. Denna gång genom göra mycket av rörligt material tillgängligt på YouTube.

Samt så när man faktiskt ut till den internationella läktaren också, och de som kanske har problem med att titta på WindowsMedia-formatet som finns på mil.se.

Kan säga att det jobbas på att byta den spelare till något bättre.

Videoklippen ni hittar på YouTube är mer eller mindre samma som finns på Mil.se med några undantag. På YouTube samlas de lite mer kanske häftiga och actionfyllda klippen.

Allt finns samlat under kanalen SwedishArmedForces. Alla är välkomna att bli prenumeranter för att snabbt få reda på när något nytt klipp ligger ut. :eeh:

Det är även möjligt att kommentera klippen.

http://www.youtube.com/user/SwedishArmedForces

...och vad säger jag då? ..ja inte en dag för tidigt egentligen. men men. :unsure:

Känns som en riktigt bra reklampelare för försvarsmakten, om man bara får ut vetskapen om dess existens till målgruppen (unga?). Håller på att kolla igenom videona just nu, men än så länge verkar det bra, iaf i rekryteringssyfte

Konceptet är ju väl igenomtänkt, däremot har jag inte sett mycket reklam för videoklippen. Att slänga in ett par kronor för att få nån bildruta visad i ett hörn på fönstret skulle nog ge nog med reklam (allteftersom länkarna sprids så kommer det bli lättare och lättare att hitta).

Däremot blev jag riktigt konfunderad härom helgen då jag hade sparat en länk med ett reportage om Combat Camera på tuben som, när jag skulle kika på det dagen efter, hade försvunnit! Lite snopet :tveka:

• Forumsledning
Konceptet är ju väl igenomtänkt, däremot har jag inte sett mycket reklam för videoklippen. Att slänga in ett par kronor för att få nån bildruta visad i ett hörn på fönstret skulle nog ge nog med reklam (allteftersom länkarna sprids så kommer det bli lättare och lättare att hitta).

Däremot blev jag riktigt konfunderad härom helgen då jag hade sparat en länk med ett reportage om Combat Camera på tuben som, när jag skulle kika på det dagen efter, hade försvunnit! Lite snopet :o

Om ni menar Comcam-klippet på youtube så har den bara uppdaterats. Förmodligen ändrades länkadressen i samma ögonblick.

Reklam för videoklippen skapas ju just av att göra dem tillgänliga och sprida länken. Det är ju klippen som ska göra reklam.

Kanalen öppnade häromdagen bara, så just nu så ge det lite tid.

Man tycker att det borde finnas en HV-kanal också, vore väl ett bra ställe att rekrytera yngre personal

Eller att CombatCamera och rekryC ser till att göra några filmer om Hv???

Annars mkt bra att visa sig på youtube och liknande videotjänster...

Gillar att det var lite mer "balls" i de här filmerna än de på mil.se. Ibland känns det som att vissa av dom filmerna är riktade till min farmor...

Fast nu är det filmer som visats på mil.se som läggs ut på youtube...

Du kanske har en combatgranny? :blink:

• Forumsledning
Varför är filmen om TD01 synlig men inte tillgänglig?

?

Funkar bra hos mig iaf.

Exakt var klickar du?

Man tycker att det borde finnas en HV-kanal också, vore väl ett bra ställe att rekrytera yngre personal

Eller att CombatCamera och rekryC ser till att göra några filmer om Hv???

...

Visst borde HV få uppmärksamhet också, men ansvaret för att det ska skapas/produceras något ligget hos HV och inte CC eller RekryC. För att t.ex. CC ska producera något måste man beställa i förväg, det gäller samtliga förband. Alla filmer som t.ex ligger på YouTube nu började med att ett förband begärde funktionen CC av en eller annan orsak. Kanske finns det något undantag där CC var initiativtagare under metodförsöket, men regeln är annars det jag nämnde först.

Det har kommit ganska mycket positiv respons på Youtube-lanseringen så förhoppningsvis gör det resultat också.