Jump to content

grön påsar

Guest morgan rosén

Recommended Posts

hej jag har fått en låda grön påsar (grattis :sniper: ). men dom gick ut 2007 går dom att äta ?

Allt går att äta, beror bara på hur hungrig man är :rockon:.

Om vi ska vara seriösa en sekund, så tror jag dom går utmärkt att äta. Själv ätit grönpåsar som var efter bäst före, ingen fara på taket.

Med tanke på att man avsmakat allehanda åldrande mat från försvaret (allt från guldburkar anno 90 tal, via blåbands pasta-banan, till gröna påsen) så verkar bäst-före vara satt lite i underkant över lag. Kan tänka mig att maten går äta fast försämras kanske i vitamin/miniral innehåll över tiden....? Tror nog det är bara att äta och se glad ut... :rockon:

//Fjällot

Då det är frystorkat, troligtvis strålbehandlat och vaccumförpackat så är nog största risken att fettet i påsen kan ha härsknat..

Förhoppningsvis märks det på lukten...

Är det menyförpackningar som gått ut eller enbart huvudrättens påse?

Om det är menyförpackningar, så har dom en datumstämpel på 1år innan innehållet går ut på bäst före datum.

Sedan kan man fråga sig hur roligt det kan vara att vara beroende av mat som man inser att äter man den så kommer den ut fortare än räser.....och torkar ut en osv...

Sedan kan man fråga sig hur roligt det kan vara att vara beroende av mat som man inser att äter man den så kommer den ut fortare än räser.....och torkar ut en osv...

Minns tillbaka på den tiden man bodde i studentlägenhet och tänkte spara in några kronor på middagen på den där "lite" för gammla guldburken innehållande ärtsoppa... Kommer inte att hända igen.... någonsin...

//Skäggot - Som fes tarmen rak...

Jag har testat lite olika grönpåsar som gått ut med 1-2 år. Alltså datumstämplingen på sakerna, inte meny datumet. Här kommer en kort redovisning ur minnet.

Stimorol: Ät för allt i världen inte, smakar som något självdött efter 2 år.

Chokladen: Supergod, blir bara bättre med åren. Blir lite vit på ytan, det är bara smakförhöjare :)

Leverpastejen: Jag var för feg, vågade inte äta en som var 2 år gammal. Luktade inte mumma, men det gör de inte nya heller.

Kexen: Goda ifall man sköljer ner med ett glas kall mjölk.

Russin: Bara att äta, blir lite vita på ytan. Tugga och svälj.

Frukostpåse Müsli: Tror det går ner om man är galet hungrig. Jag kastade nästan allt.

Bolognese: Jag blir hungrig bara jag tänker på den. Mums.

Kyckling: Obeskrivligt gott. Inget glas i den.

Klortablett: Inte smakat.

Tepåsar: Tappar lite sting, tar man två blir det gott.

Kaffe: Var lite blekt, mycket mjölk i var det drickbart.

Kommer inte på fler saker på rak arm.

Minns tillbaka på den tiden man bodde i studentlägenhet och tänkte spara in några kronor på middagen på den där "lite" för gammla guldburken innehållande ärtsoppa... Kommer inte att hända igen.... någonsin...

//Skäggot - Som fes tarmen rak...

Jag såg nog aldrig bäst före datum på guldburken, helkonserv skall väll hålla ungefär hur länge som helst :)

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...