Fu Frippe Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Ska till Kreta på fredag och behöver tips på bra utflyktsmål. Det är hela familjen som ska med: C Frippe, Frippe själv och de två barnen. Sonen fyller fyra i sommar och dottern är tio månader, så utflykterna får passa så små. (Det blir alltså ingen återuppspelning av luftlandsättningen eller dylikt... ). Vi ska vara där i en vecka och ska bo i Rethymnon och ber således om tips på bra utflyktsmål i närheten. (Lite MÖP - aktiviteter funkar, bara det inte är för långt bort eller tar för lång tid så barnen och/eller frugan tröttnar). Knossos ska vi till så det behöver ni inte tipsa om.... Tack på förhand! /Frippe - *som gillar All Inclusive* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Bara att välja och vraka: http://www.explorecrete.com/crete-sightseeing-tours.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted May 11, 2009 Author Report Share Posted May 11, 2009 Tack för den länken Kanna! Men ni får gärna lämna lite personliga favoriter, om ni har varit på Kreta och om ni har några vill säga... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted May 11, 2009 Report Share Posted May 11, 2009 Det var det bästa jag kunde hitta. Trots att jag är halvgrek har jag aldrig varit på Kreta eftersom min släkt bor på fastlandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steken Posted May 30, 2009 Report Share Posted May 30, 2009 Har inget tips, dock en varning. Var själv i Rethymnon med familjen för läänge sen, och på Knossos. Åk inte upp till det palatset om det är väldigt varmt ute. Finns i stort sett ingen skugga där vilket gör att den lilla rundvandringen var bland det värsta jag genomlidigt. Misstänker att det blir ännu värre för småbarn, farligt rent av faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LtLag Posted June 1, 2009 Report Share Posted June 1, 2009 Eftersom "Frippe" efterlyste restips den 10/5 och skulle åka ett par dagar senare så har han säkert inte någon nytta av mitt tips men för er andra som är på väg till Kreta (eller Grekland överhuvudtaget) så kan jag rekomendera Kalimera - den bästa greklandssiten som finns - i deras forum får du svar på nästan vad som helst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted June 1, 2009 Author Report Share Posted June 1, 2009 Har inget tips, dock en varning. Var själv i Rethymnon med familjen för läänge sen, och på Knossos. Åk inte upp till det palatset om det är väldigt varmt ute. Finns i stort sett ingen skugga där vilket gör att den lilla rundvandringen var bland det värsta jag genomlidigt. Misstänker att det blir ännu värre för småbarn, farligt rent av faktiskt. Ja, vi var på Knossos en dag och det är inget jag rekomenderar om man har barnvagn... Varmt, trångt och trappor! Jag vet inte vem som var mest irriterad, jag, frugan eller fyraåringen! Annars var det helt ok, även om det gick lite för höga vågor för att barnen skulle kunna bada i havet, mem poolen och baren funkar ju också! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.