Pansar putte Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Vad står FORS och PEDARS för? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dieseltrollet Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Personal Ersättning Drivmedel Ammunition Reservdelar Sjukvård Stridsvärde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdn Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Det här hör hemma i luckan. /mdn, Blågul -------------------- REGLER Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansar putte Posted May 10, 2009 Author Report Share Posted May 10, 2009 (edited) tack dieseltrollet, FORS någon? Finns dessa i något reglemente eller är det inofficiella uttryck? Edited May 10, 2009 by Pansar putte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svejk Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 (edited) Förband Orientering (tidigare, nu och senare(egen verksamhet)) Rapport Slutsats (Sammanfattning) Har jag för mig. Annvänds vid rapport i stället för 7S. Edited May 10, 2009 by Svejk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Förbandets position Orientering fienden Redogörelse verksamhet- genomförd, pågående och kommande Slutsatser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 PersonalErsättning Drivmedel Ammunition Reservdelar Sjukvård Stridsvärde Fick lära mig en anna PErsonal, Drivmedel, Ammuntion, Repbehov (inget avslutande S) Personal redogorde för sjukvårdsbehov och annat med personalen, drivmedel hur mycket man har kvar, am hur mycket man behöver till RU (har jag för mig) Repbehov på materiel (oftast vagnar då jag utbildades på vagn) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Under min GU körde vi med PEDARSÖ, där Ö stod för "övrigt"/stridsvärde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Här har vi en massa minnesramsor: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=914 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 fråga PEDARSS: efter ett decennium som plut-sign. har jag återvänt till grottekvarnen som komp-signalist. och gjorde kfö som detta för ett par veckor sedan, så var det enda gången sambandet verkligen fungerade med batstaben, var när PEDARSS skulle in. iaf så minns jag att detta var en gammal hederlig ritual under GU också. men då skulle den in på en obskrivligt jobbig blankett varje kväll. jag hade förträngt denna tills PERARSS inträdde i min värld igen. någon som minns vilken blankett jag talar om? den fick iaf ej skickas över radio, utan måste gå med ordenans till bat-stab. den var extra jobbig när man var på tross-komp, vilket innebar att jag föträngde den ihop med alla andra saker, som har en tendens att återvända som gengångare när man återvänder i grön kläder, läs REMI osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleipnir Posted May 11, 2009 Report Share Posted May 11, 2009 Stridvärdesblanketten? Redovisade allt i förhållande till RU. Finns inlagd i DART: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Stridvärdesblanketten? Redovisade allt i förhållande till RU. Finns inlagd i DART: DART? sånna digitala ytterligheter existerade inte under kalla kriget. men tycker mig vagt känna igen det namnet på pappers-eländet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts