Jump to content

Paramilitära skogssimulationer

Guest Sheriffen

Recommended Posts

Guest Sheriffen

Hej

Som en del i mitt karriärbeslut valde jag att avancera inom civilförsvaret istället för de nationella skyddsstyrkorna.

På senare tid har dock suget efter att tillbringa ett par dygn i skogen tillsammans med män i gröna kläder börjat bli väldigt starkt. Eftersom jag är bosatt i Göteborg består civilförsvaret mestadels av kvinnor och civilpliktare (till skillnad från andra delar av landet där civilförsvarsgrupperna har bandvagn och jeepar och är medelålders män). Chansen att få till en "grön" övning i min avdelning är därför inte så stor.

Jag är aktiv i andra friluftssammanhang men de har aldrig riktigt förstått tjusningen i camouflage, växelvis framryckning och ljusdisciplin genom skogen.

Eftersom reglerna för detta forum tydligt angav att man skulle fråga först innan man blev medlem gör jag därför detta inlägg och frågar följande:

Om man som gammal fänrik inom specialstyrkorna (lätt infanteri, ssk) med icke reglementerad utrustning söker en grupp på 3-4 personer i åldern 15-45 att göra 48-72 timmars paramilitära simulationer runt Göteborg med, kan detta forum vara en plats för mig?

Jag är 32 år och i övrigt helt öppen för olika religiösa, politiska eller andra ideologiska grupperingar. Jag anser mig vara tolerant och öppensinnad och lär mig gärna nya saker genom att deltaga i diskussioner kring lägerelden utan att döma.

provat på Airsoft?

skjuta plastkulor på varandra är skoj ibland.

oftast brukar det vara helg evenemang där en massa folk samlas, leker militärer (mer eller mindre seriöst, de seriösaste sysslar med så kallat MILSIM (Military Simulation) och då vill de helst att man uppträder och klär sig så autentiskt som möjligt, brukar oftast vara någon form av övergripande scenario också som man spelar efter.

nackdelen är dock att det kan kosta en vansinnigt massa pengar (beroende på hur seriös man är)

finns en hel del folk på detta forumet som sysslar med det, dock är det väl ganska många som "kollar snett" på utövarna av denna "sport" också.

men låter lite som det är nåt sånt du är ute efter.

"leka" krig en helg ibland.

nivån kan man ju sätta själv

största spelet i sverige har ungefär 2000 spelare (internationellt), hemsnickrade stridsvagnar, bilar och annat och är en vecka långt.

kostar dock en del pengar att vara med där.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...