stridspitt90 Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 För ett tag sedan så myste jag runt lite i en gammal sliten KA-anläggning och hittade då en stor rulle märkt "gasskyddspapper" 25x1m. någon som vet hur man använde detta papper egentligen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaplain Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 Vi använde det till att "maskera" fönster och andra glittrande detaljer på våra fordon innan vi la på näten. Vår ordonans skulle "paketera" bågen så den skulle vara dåld. Sedan kunde också känslig utrustning packas in vid risk för gasanfall. Chaplain Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 Chaplain du menar nog maskeringspapper Om jag inte missminner mig så var gaskyddspapper till för att tillverka bl.a "lucka lätt" och täcka över saker som man inte ville ha kontaminerade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaplain Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 Faktist så var det mästa vi fick ut gasskyddspapper. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stridspitt90 Posted May 6, 2009 Author Report Share Posted May 6, 2009 Hittade lite info i en gammal soldf från 1958 och det verkar stämma att man täckte över skyttevärn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaplain Posted May 8, 2009 Report Share Posted May 8, 2009 Sådan är tanken från början. Sedan har det nog i vanlig ordning hittats flera användningsområden. Jag har en rulle med "vinterpapper" stående. Försöker komma på vad jag ska använda det sega eländet till. Det har potensial, men vill inte öppna förpackningen bara för att ta en kvadratdecimeter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaplain Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Oj. Hittade sold mtr 1963 hur man gör gasskyddade strumpor (!) också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Fotvård är viktigt vetdu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts