Hägg Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Ni vet sådana tutor som man kopplar till en gasbehållare och trycker av. Vad händer om man tar bort den och öppnar metalllocket som finns i början av själva hornet. Kan man då bara blåsa i den som en partytuta eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 Tänk själv? Googla? Mitt förslag är att du provar, men sannolikt så har du INTE rätt tryck i lungorna för att lösa det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 Med tanke på ambitionsnivån på ditt värn så ska väl inte tutan vara sämre? Skaffa en sån här Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted April 27, 2009 Report Share Posted April 27, 2009 http://www.armyshopen.se/varor.php?sokfalt...e&sok=S%F6k Sök på "Larmapparat". Nu snackar vi ambitioner! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.Beavis Posted April 28, 2009 Report Share Posted April 28, 2009 Elda inte upp pojkstackarn för mycket nu, tänk på att han antagligen har grannar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted April 28, 2009 Author Report Share Posted April 28, 2009 Lungt. Detta kommer att ske ca 100 meter nedanför närmaste hus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dacke Posted May 1, 2009 Report Share Posted May 1, 2009 Även för en granne går det ganska snabbt att springa 100m och sedan ha sönder materiell... säg typ *spånar fritt* tryckluftstutor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted May 1, 2009 Author Report Share Posted May 1, 2009 Nejnej. Han är nästan 79 år och halvt döv. Så han har inga problem med det inte. Och nej jag tror inte han springer 100 meter med sin rullstol Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted May 1, 2009 Report Share Posted May 1, 2009 Rullstol och hlavt döv eller inte.. Känns lite respektlöst att säga att det inte är något problem när du inte frågat vederbörande om det är ok att springa runt och tuta med en tuta. Jag personligen skulle väl tycka det var ok om det hängde ihop med något firande. Men om grannen inte såg ut att fira något så skulle samtalet till störningsjouren inte vara fjärran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted May 1, 2009 Author Report Share Posted May 1, 2009 Men nu är det så att han såg mig gräva värnet coh gav mig den söndriga tutant och sa att: Om du öppnar mettallocket så kan du blåsa i den så att den tjuter. Jag tror han är medveten om det. Annars skulle han ju inte gett mig den. Eller hur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted May 1, 2009 Report Share Posted May 1, 2009 varför frågar du för då om du redan visste svaret?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted May 2, 2009 Author Report Share Posted May 2, 2009 Han kan ju hat fel för sig. Så jag ville bara dubbelkolla. Mät två gånger, Såga en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.