Jump to content

Telekrig under ASÖ 2003


Recommended Posts

"Tanken är att vi ska göra en telestörd miljö för förbanden som övar i Skövdeområdet. Det ska bli tillräckligt mycket, men ändå så lite så att de övade förbanden orkar med det"

 

http://www.armen.mil.se/index.php?lang=sve...c=news&id=13568

 

Man får verkligen hoppas att en eventuell skarp fiende är lika snäll och inte stör mer än de svenska förbanden orkar med, även om han har möjlighet till det...

Link to comment
Share on other sites

Det roliga när vi hade våran slutövning i jokkmokk på focus 2002 var telekrig där och störde endel, dels radarn och dels radiokommunikationen, men det enda som de störde ut var vår övningsledning (Blå Gul). Jag kan ju säga att det var ju bara till våran fördel att bli av med dem :((.

 

Så i händelse av krig hoppas jag att de stör på samma sätt, dvs störbort de störande elementen så soldaterna kan kriga i fred.

Link to comment
Share on other sites

Guest mutley

Hoho, under någon övning så blev vi utstörda efter en stund om vi använde vanliga kontaktsignaler, men inte om vi uppfann egna callsigns typ "blå fisk", tror de jävlades helvete :dong:

Link to comment
Share on other sites

telekrigarna verkar vara elaka... :ph34r:  :blink:  :huh:

 

HeHe Telekrigare ÄR elaka.. :unsure:

Ja, ibland ringer de hem till mig och försöker pracka på mig allt möjligt oönskat som försäkringar, årsböcker och tidskriftsprenumerationer. Någon borde sända en rejäl stöt tung indirekt eld på dem så att de slutar trakassera mig. :/

Link to comment
Share on other sites

Ja, ibland ringer de hem till mig och försöker pracka på mig allt möjligt oönskat som försäkringar, årsböcker och tidskriftsprenumerationer. Någon borde sända en rejäl stöt tung indirekt eld på dem så att de slutar trakassera mig. :ph34r:

Vore det inte en intressant taktik för att bli av med dom att köra en motattack med samma medel?

 

Säljare - "Hej jag heter X och ringer från företag X, vi har ett specialerbjudande till just dig av produkt X. Priset är endast X kronor. Är du intresserad av detta unika erbjudande?"

 

Ovillig kund - "Nä men hej! Vad roligt att du ringde. Jag har ett specialerbjudande till dig också just idag faktiskt. Jag har just fått in ett parti taiwanesiska kvalitets kaffebryggare* som jag säljer till ett mycket förmånligt pris. Endast 79 kr + frakt. Är du intresserad? Annars har jag ett parti... bra pris.. just dig.. endast idag.. mycket unikt.. annars har jag.. specialpris.. bla bla bla osv.."

 

Jag tror säljaren skulle bli en aning förvånad.. :blink:

 

* sätt in valfri skum produkt här

 

Edit: Sorry om det blev väldigt OT nu.. :unsure: ;)

Edited by Fu Carlsson
Link to comment
Share on other sites

Dock inte så roligt när de börjar störa radaren. Då ser man helt plötsligt MÅNGA flygplan  :lol:

Ser du när dom störde min radar så såg man inte mycket alls.

japp en så där. 10000 st plottar för att vara exakt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dock inte så roligt när de börjar störa radaren. Då ser man helt plötsligt MÅNGA flygplan  :lol:

Ser du när dom störde min radar så såg man inte mycket alls.

japp en så där. 10000 st plottar för att vara exakt :lol:

Sen så har du ju en och annan "spik"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...