Jump to content

Identifiering av fordonsskylt

Guest Pansarkicker

Recommended Posts

Guest Pansarkicker

Hejsan alla! Jag skulle vilja ha hjälp med att identifiera denna skylt. Vad betyder den? Vad är det för sorts skylt? Den sitter på en Pvpjtgb 1111 om det skulle kunna hjälpa.

DSC00054.jpg

Hej!

Nu är jag absolut ingen expert på fordonsskyltar utan tvärt om men bara måste skriva nån form av kommentar ( som vanligt).

Är du säker på att skylten betyder nåt ( det är klart den betyder nåt men jag menar militärt) med tanke på klisterdekalen som sitter på, sitter den verkligen på en Pvpjtgb 1111.

och inte en civil valp tex C303 ( jag tänker på bakgrundsfärger)

GMY Gizama som älskar ( ) :rockon:

Hej!

Nu är jag absolut ingen expert på fordonsskyltar utan tvärt om men bara måste skriva nån form av kommentar ( som vanligt).

Är du säker på att skylten betyder nåt ( det är klart den betyder nåt men jag menar militärt) med tanke på klisterdekalen som sitter på, sitter den verkligen på en Pvpjtgb 1111.

och inte en civil valp tex C303 ( jag tänker på bakgrundsfärger)

Själva skylten ser ju verkligen ut som en vanlig kompani/skvadron-skylt om man bortser från klistermärkena.

Med tanke på motivet och att den sitter (har suttit?) på en Pvpjtgb 1111 så är min gissning att det är kompanimärket för ett brigadpvkompani eller motsvarande.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...