Jump to content

Kompletteringsuppgifter till GU-kort?

Recommended Posts

Har fått massa brev från kära fm med uppgifter jag ska fylla i till mitt gu-kort. Bla om jag är duktig på köra hjullastare, vad jag vill bli i framtiden, vilka körkort och om jag är duktig på laga mat. Kan jag få några "men" som att bli kock eller något om jag kryssar i "fel" saker?

Var ärlig och fyll i det som du tycker passar på dig.

Det finns ingen större risk att du bara får dömma fotbollsmatcherna under fysen om du skriver i att du har domarlicens, lika lite som att du blir kock bara för att du skriver i om kan laga mat.

Edit: För långsam...

Edited by LtGarm

Har fått massa brev från kära fm med uppgifter jag ska fylla i till mitt gu-kort. Bla om jag är duktig på köra hjullastare, vad jag vill bli i framtiden, vilka körkort och om jag är duktig på laga mat. Kan jag få några "men" som att bli kock eller något om jag kryssar i "fel" saker?

Ska du rycka in på ING2? Jag ska rycka in där och fick oxå brev om civil kompetens.

Det tror jag inte är någon större risk, ska du bli kock så vill dom nog att du ska ha gått Restaurangprogrammet på gymnasiet.

Skriv ärliga svar bara.

När jag mönstrade (för 16 år sen) hade jag inställningen att bli kock, och fyllde därför i rutan att jag var intresserad av matlagning. Mönstringsförrättaren såg detta, och placerade mig därför som kock, trots att jag inte gått restauranprogrammet. Så nog är rutan hjälp vid placering, för att man ska få en tjänst som man passar för.

Men som sagt, var ärlig när du fyller i, alla rutor har ett syfte!