Kurtan Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Hej! Jag är ute efter bilder på svenska soldater som har den nyaste utrustningen i dagens läge. Vad jag främst letar efter är bilder på anställda förband, typ IAxx, US och NBG. Om jag skulle få ställa några krav är det väl typ vilket nytt uniformsställ som helst, typ Tr eller Tr Be. Gärna med hjälm och kroppskydd (94) på. Exempel: http://www.mil.se/sv/I-Sverige/Skolor/Markstridsskolan-MSS/ - Själva huvudbilden över texten "Markstridsskolan". Försvarsmaktens bildbyrå har redan sökts igenom utan tillräckligt bra resultat och jag har en känsla av att det sitter folk här som kanske har privata bilder eller länkar att dela med sig. Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Hej! Jag är ute efter bilder på svenska soldater som har den nyaste utrustningen i dagens läge. Försvarsmaktens bildbyrå har redan sökts igenom utan tillräckligt bra resultat och jag har en känsla av att det sitter folk här som kanske har privata bilder eller länkar att dela med sig. Tack. Om du berättar vad du skall nyttja dom till så kan folk bli mer intresserade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Hej! Jag är ute efter bilder på svenska soldater som har den nyaste utrustningen i dagens läge. Vad jag främst letar efter är bilder på anställda förband, typ IAxx, US och NBG. Om jag skulle få ställa några krav är det väl typ vilket nytt uniformsställ som helst, typ Tr eller Tr Be. Gärna med hjälm och kroppskydd (94) på. Exempel: http://www.mil.se/sv/I-Sverige/Skolor/Markstridsskolan-MSS/ - Själva huvudbilden över texten "Markstridsskolan". Försvarsmaktens bildbyrå har redan sökts igenom utan tillräckligt bra resultat och jag har en känsla av att det sitter folk här som kanske har privata bilder eller länkar att dela med sig. Tack. Provat att kontakta FM INFO avdelning? Sedan kan man fundera på vad priset för en arkivbild är. Kanske goggla på vad det finns för riktpriser på det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurtan Posted March 20, 2009 Author Report Share Posted March 20, 2009 De ska inte användas till någonting speciellt mer än personligt intresse av att se svenska soldater i lite trevligare utrustning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolind Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Jag tycker också det skulle vara roligt, inte för att jag kan så mycket om det, men det är intressant att se när allt är på plats på riktit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 gör som alla militära underättelsetjänster i världen inklusive MUST och FRA: kolla facebook och resedagboken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liemann Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Kan inflika med att alla bilder/filmer som DU laddar upp på facebook ägs av facebook i den mån att dem har rätten att använda dina bilder till att göra reklam för facebook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts