Jump to content

There had been signs

Halldén

Recommended Posts

Fick i uppgift i engelskan för ett par veckor sen att skriva en dystopisk berättelse. För en soldf:are så föll sig scenariot rätt självklart :)

Rätt kort men tänkte att någon kanske kunde finna nöje i att läsa den, har tagit bort inledningen då innehållet kan te sig rätt... :lol: Finns det en vilja att läsa ytterliggare så är det bara att säga till så ska det väl fixas.

(Ursäktar mig i förväg hos BG ifall ny ämnespost anses onödig!)

----------------------------------------

Red giant - Blue dwarf

There had been signs. So dramatically clear that most of us now do believe that the government must have been blind. But of course they had not, they had just been naive. It all started in 2009, almost a year after the latest presidential election in Russia. Pr. Mevdevev approved, along with the congress, the new constitution which meant that the former president Vladimir Putin could run for a third extended mandate period. In the reelection in 2010 Putin won by more than 80% of the votes, once again making him the president of the Russian Federation, but now, for 8 years.

In 2015 he had pulled through with the Nordic Stream project and also made way for a larger military expansion. The international reactions were not that significant. The United States were all to busy with the severe economical situation that had erupted in 2008. Along they also had two wars of themselves without caring about the changing geopolitical climate in Europe. The European Union had also their own economical problems and were incapable of criticising Russia because of their needs for their gas and oil. In Sweden however, the protests had already began in 2008 after the war in Georgia, and had only increased after Putin’s re-election. Our leaders on the other hand were ignoring the will of increase our military capacity after the severe cut downs in the beginning of the 21th century. It was first in 2016 that they started to raise the budget and call in more and more conscripts. The fact was, that Putin in his previous years had said that the fall of Soviet was among the worst geopolitical catastrophes in our time, and he didn’t exactly hide his will to rebuild the federation’s former power.

In 2018 there had been major incidents in the Baltic region. Russia had proclaimed that the countries were systematically discriminating the Russian citizens within their borders. Russian authorities threatened that if the countries did not take action against it they would have to put a stop to it by themselves. The counting of Russian citizens within the countries started to rise slowly, one of the believed reasons was that the Russians authorities gave away Russian passports, even to those who was not even citizens.

In the end of fall 2018 there had been mayor riots in all the Baltic capitals, the number of dead civilians had in a month reach a number of over 500 and the number of wounded were climbing over a thousand. The Russians authorities now declared that it was enough and did in November send in a large number of “security”-forces, surrounding the capitals and establishing a secure zone within the city’s borders.

The voices of the UN, EU, and NATO did rise but the actions done by the Russians were commonly seemed as necessary. Therefore they soon were granted by the UN, EU and NATO to establish military force in the countries to ensure that no more human lives were sacrificed. As so Russia also claimed the need for establishing a temporary naval base on the island Gotland to gain more efficiency, endurance and safety for their sea crafts. This claim was met by huge resistance in Sweden (that had already started after the “invasion” of the Baltic countries) and the answer came very clear that no such arrangement would ever be arranged. The Russian authorities answered that if it not would be arranged they couldn’t be responsible for the consequences.

Sweden did swiftly turn into a state of readiness mobilising all available amphibious and naval sea crafts in the southern area of Stockholm’s archipelago, preparing to strengthen the defence of Gotland. But the reaction was too late.

The Russian naval forces did at the 14th of April take the harbour of Slite on the eastern side of Gotland, advancing with mechanised infantry all the way to Visby and had again, as 200 years earlier, taken control of the island.

The Swedish authorities declared that if Russia did not withdraw their forces from Gotland within days, they would for the first time in over 200-years be in a state of war. The Russians did not withdraw…

Edit: Stavfel och grammatik

Edited by Halldén

Rysskräcken lever hos de unga, gott!

Bara några små saker som kan bättras på för att göra betyget finare;

20'th century började 1900, 21'st century är det vi lever i (skitjobbigt, men så är det).

Mayor = Borgmästare, Major = Större, allvarligare.

Man använder oftast inte hadn't, couldn't, shouldn't i skrift. Bruka istället had not, could not etc, såvida det inte är dialog/motsv.

Meningen "But of course they hadn't, just naive" fungerar i min värld obra, blir snarare något i stil med "....they had just been naive". Så kan man tillägga att engelskan överlag har mycket längre meningar än svenskan för att därigenom bygga upp ett 'flyt', samma 'flyt' som svenskan använder betoning och pauser för.

Ha det fint!

/

Lew, som finner att hans engelska blivit sämre sedan flytten till UK.

Rysskräcken lever hos de unga, gott!

Bara några små saker som kan bättras på för att göra betyget finare;

20'th century började 1900, 21'st century är det vi lever i (skitjobbigt, men så är det).

Mayor = Borgmästare, Major = Större, allvarligare.

Man använder oftast inte hadn't, couldn't, shouldn't i skrift. Bruka istället had not, could not etc, såvida det inte är dialog/motsv.

Meningen "But of course they hadn't, just naive" fungerar i min värld obra, blir snarare något i stil med "....they had just been naive". Så kan man tillägga att engelskan överlag har mycket längre meningar än svenskan för att därigenom bygga upp ett 'flyt', samma 'flyt' som svenskan använder betoning och pauser för.

Ha det fint!

/

Lew, som finner att hans engelska blivit sämre sedan flytten till UK.

Jag hade själv reflekterat över användandet av hadn't, couldn't osv, det är ordnat. Man blir mer och mer medveten om hur bra det är ha att nån annan än sig själv som korrläser, tack!

/Halldén

Bra skrivet, aven om amnet borjar bli valomskrivet har pa soldF... Jag kan ocksa bidra med nagra tips infor inlamningen eller nasta uppsats (sitter pa ett dumt kanadensiskt tangentbord utan prickar):

1. Nar man anvander presisdent som titel (precis fore ett namn), sa anvander man oftast stor bokstav: former President Vladimir Putin

2. Rysslands president stavas Medvedev

3. "those who were not even citizens"

4. "had in a month reached a number"

Jag tycker aven att du anvander ordet did lite val ofta, men det har val mer med din egen stil att gora. Du skriver mycket battre an jag gjorde i gymnasiet.

Med vanliga halsningar (later valdigt bra utan prickar)

/LUK

Vad ska vi annars skriva scenarion om? Om Hur Usa Anfaller oss, för att vi kaller Danskarna dumskallar?

Hursomhelst, Du skriver väldigt bra, inte bara när det gäller Engelskan utan uppbyggningern av texten.

Har du ett slut eller en fortsättning på texten så vore det trevligt att läsa den.

...In 2015 he had pulled through with the Nordic Stream project and also made way for a larger military expansion. The international reactions were not that significant. The United States were all to busy with the severe economical situation that had erupted in 2008.

Skulle USA sju år efter 2008 års kris fortfarande vara i ekonomiska svårigheter? Det har jag väldigt svårt att tänka mig. Snarare en bra bit på väg in i nästa högkonjunktur.

...In 2015 he had pulled through with the Nordic Stream project and also made way for a larger military expansion. The international reactions were not that significant. The United States were all to busy with the severe economical situation that had erupted in 2008.

Skulle USA sju år efter 2008 års kris fortfarande vara i ekonomiska svårigheter? Det har jag väldigt svårt att tänka mig. Snarare en bra bit på väg in i nästa högkonjunktur.

Liten lek med tanken, dollarn kraschar och försvinner totalt som världsvaluta. Finns en del spekulationer om ett sådant fenomen då Asien sitter på en stor mängd amerikansk valuta som man någon gång måste använda. Men som sagt, bara ett scenario :rockon:

Tack Olle! Kanske slänger upp något senare mot kvällen...

Edit:

Här kommer lite extra, det ska dock tas med en nypa salt! Den är vänd mot en civil människa och är väl lite, hrm.. jaa ni förstår 0:)

------------------------------

As the sun went down it started to crawl everywhere in the nearby forest, unfortunately for the Russian soldiers, the men were elite. The Arctic rangers, were slowly crawling up from their well-hidden foxholes, ready to bring hell upon the enemy platoon.

The squadron leader ordered hedgehog defense before he kneeled down and called upon the squad leaders to discuss the further operation. “Report”, he said with a low voice. “November Alpha.” “November Bravo.” “November Charlie.” “November Delta.” The squad leaders responded. “Great, report on hostile activities during the day?” “Four squads returned in the afternoon from, what our intelligences believe, a raid on the Home guard by the radio mast at Trodje.” Said the taller of them. “We have lost radio contact with them since late morning, we’re fearing the worse…” “Don’t take anything for granted!” the squadron leader cut off “So far in this war there have been many surprises, there’s still time. Anything to add?” The squad leaders looked at each other and one of them spoke up; “I think I’m speaking for all of us when I say that there is time to bring these Russian motherf*ckers to a warmer place tonight.”

The squadron leader slowly raised his weapon, cocked it, and answered: “It is time.”

Edited by Halldén

Sådär spontant och lagom sent på kvällen är det detta som jag kan anmärka på.

1. As the sun went down they

2. Säger man verkligen "squadron leader", är det inte snarare "pluton commander" eller "pluton leader"?

3. when I say that it is time to bring these Russian

4. The squadron leader(pluton leader) picked up and slowly raised his weapon, cocking it, and answered: “It is time.”

Finner den sista meningen lite finurlig...tror det skulle låta bättre om man bara struntade i picked up och istället: The pluton leader slowly raised his weapon, cocked it, and answered: “It is time.”

Bra skrivet, delge gärna mer skriverier om du sitter på dom :rockon:

Sådär spontant och lagom sent på kvällen är det detta som jag kan anmärka på.

1. As the sun went down they

2. Säger man verkligen "squadron leader", är det inte snarare "pluton commander" eller "pluton leader"?

3. when I say that it is time to bring these Russian

4. The squadron leader(pluton leader) picked up and slowly raised his weapon, cocking it, and answered: “It is time.”

Finner den sista meningen lite finurlig...tror det skulle låta bättre om man bara struntade i picked up och istället: The pluton leader slowly raised his weapon, cocked it, and answered: “It is time.”

Bra skrivet, delge gärna mer skriverier om du sitter på dom :D

1. Var mer tänkt som "Det började röra sig i den närliggande skogen" än "De började röra sig i den närliggande skogen"

2. Jag tänkte på det också men då förbandet tillhörde kavalleriet så körde jag på skvadron, kan tänkas att den benämningen inte används?

3. Håller med, men känns som om båda funkar :)

4. Nu när jag smakar på de båda meningarna så känns din sista formulering lite smarrigare, ordnas!

Tack för feedback! Vad gäller övrig text så ska det förhoppningsvis finnas ännu en del tillgänglig snart som ännu inte är färdigskriven..

• 2 weeks later...
As the sun went down it started to crawl everywhere in the nearby forest, unfortunately for the Russian soldiers, the men were elite. The Arctic rangers, were slowly crawling up from their well-hidden foxholes, ready to bring hell upon the enemy platoon.

The squadron leader ordered hedgehog defense before he kneeled down and called upon the squad leaders to discuss the further operation. “Report”, he said with a low voice. “November Alpha.” “November Bravo.” “November Charlie.” “November Delta.” The squad leaders responded. “Great, report on hostile activities during the day?” “Four squads returned in the afternoon from, what our intelligences believe, a raid on the Home guard by the radio mast at Trodje.” Said the taller of them. “We have lost radio contact with them since late morning, we’re fearing the worse…” “Don’t take anything for granted!” the squadron leader cut off “So far in this war there have been many surprises, there’s still time. Anything to add?” The squad leaders looked at each other and one of them spoke up; “I think I’m speaking for all of us when I say that there is time to bring these Russian motherf*ckers to a warmer place tonight.”

The squadron leader slowly raised his weapon, cocked it, and answered: “It is time.”

Lämnade du in det där som ett skolarbete, eller skämtar du bara med oss? :rolleyes: Och om du verkligen gjorde det, vad fick du för respons av din lärare?

Jag förstår att du blir förvånad över att jag har lämnat in ett arbete med en handling som nog direkt skulle få folk att placera mig som en förtappad konspirationsidiot, men det var en idé som jag var sugen att sätta pränt på (det var menat att den skulle bli lite amerikaniserad). Jag skämtar inte, och tro mig, går du ett samprogram med inriktning journalistik där du skriver i princip varje dag så skriver man verkligen om allt. Texter som ibland nästintill kan likna sexnoveller är inte ovanliga att man lämnar in (dock inget jag prövat på).

Hittills så har vi inte fått tillbaka någon respons från vår lärare men kan meddela om den senare...

Jag förstår att du blir förvånad över att jag har lämnat in ett arbete med en handling som nog direkt skulle få folk att placera mig som en förtappad konspirationsidiot, men det var en idé som jag var sugen att sätta pränt på (det var menat att den skulle bli lite amerikaniserad). Jag skämtar inte, och tro mig, går du ett samprogram med inriktning journalistik där du skriver i princip varje dag så skriver man verkligen om allt. Texter som ibland nästintill kan likna sexnoveller är inte ovanliga att man lämnar in (dock inget jag prövat på).

Hittills så har vi inte fått tillbaka någon respons från vår lärare men kan meddela om den senare...

Jag tycker det är en rolig idé faktist, återkom gärna när ni får respons på det. Kan vara kul att få reda på hur läraren reagerade :rolleyes:

Roger that, elite Bravo November Sierra