Jump to content

Recommended Posts

Hej alla,

Jag håller nu på att läsa upp lite gamla betyg för att på sikt kunna läsa vidare till civilingenjör. Just nu läser jag samhällskunskap och håller på med ett arbete om konflikten i Afghanistan.

Var ett bra tag sedan jag höll mig uppdaterad här på soldf forumet, men nu tyckte jag det var ett lysande tillfälle att återkomma. :unsure:

Jag har en liten enkät som du som tjänstgjort i Afghanistan hemskt gärna får fylla i. Det är som sagt ett gymnasiearbete och enkäten består inte av några djupa eller svåra frågor utan är inriktad på personliga uppfattningar, tankar och reflektioner och är inte tänk att representera ISAF utan individen. Era svar kommer användas i mitt arbete, och jag vill därför gärna att ni fyller i ert namn (kommer inte användas, kontaktas eller publiceras offentligt).

Det är som sagt ett gymnasiearbete och enkäten består inte av några djupa eller svåra frågor.

Jag hoppas inte att jag bryter mot någon regel som postar detta här och att det ligger i rätt tråd. Annars får ni skälla på mig Blågul.

Vad jag hoppas är däremot att det kommer bli lite intressant läsning för alla intresserade och att kanske t.o.m fler kan ha nytta utav det för liknande syften. =)

Tack på förhand! Hoppas nu bara att det finns folk där ute som vill, orkar och vågar skriva lite. =)

Namn:

Ålder (vid missionstillfället):

Civil sysselsättning:

(Om YO, skriv gärna grad samt förband)

Mission:

Förband:

Befattning:

Var var du placerad?

1.Vilka var dina arbetsuppgifter, hur såg en vanlig dag ut?

2.Hur uppfattade du relationen mellan ISAF och lokalbefolkningen?

Behandlar de soldater från alla länder likadant eller särskiljer de?

3. Hur tycker du att samarbetet med andra länder fungerar?

Något land som det fungerar bättre/sämre med?

Är kommunikationen mellan länderna bra?

4.Vad är ditt helhetsintryck av situationen i Afghanistan?

5.Kände du dig någon gång utsatt, hotad eller rädd?

6.Vad gjorde starkast intryck på dig?

7.Något speciellt och extra starkt minne?

8.Var det som du förväntat dig?

9.Kan du tänka dig att åka på mission igen?

10.Något övrigt du vill tillägga eller vill dela med dig av?

bg_band2.jpg

Alla som har för avsikt att svara på detta påminns om sekretess och Operations- och Personalsäkerhet. Om du är det minsta osäker, ta kontakt med din gamla chef och hör efter. Det är dina missionskamraters säkerhet det handlar om och du kanske ska ut igen?

Svara ärligt och nyanserat men utelämna sånt som handlar om skydd, uppträdande och annat känsligt.

Dina personuppgifter, arbetsuppgifter, detaljer om andra länder är också sånt som brukar vara skyddsvärt.

--------------------

REGLER