Jump to content

Problem: Hoppande muspekare

Honken

Recommended Posts

Ett problem jag har haft ett tag nu som jag aldrig blivit klok på är min muspekare. Den hoppar runt som en känguru på skärmen med start någon gång under kvällen, de flesta kvällar. Det börjar bli en smula störande.

Utrustning: en trådlös laser-mus ifrån Logitech, MX3000

Felutfall: muspekaren börjar hoppar runt någon gång under kvällen, oftast sen kväll.

Åtgärder så långt: Jag har provat på att byta batterier. Ny ensning av sändare/mottagare. Underlag. Jag har provat med en trådbunden mus och då fungerar det klockrent.

Vad kan det vara för fel och hur fixar jag det?

• Forumsledning

Det kan vara så att din granne eller du själv har något som stör.

Det är oftast rätt smalt frekvensband som får nyttjas fritt för trådlösa saker och det finns därför mycket störningar och enheter att samsas där.

På mitt jobb kan jag tex inte köra med trådlös mus då det hoppar för mycket. Kollar jag bland trådlösa nät finns det drygt 24 st i närheten och även en del större telefonbolag och radio-företag som har sina sändare som stör.

Kanske Secure Mode funkar för din enhet. Koll om det finns i listan och följ instruktionerna

http://logitech-en-amr.custhelp.com/cgi-bi...amp;p_topview=1

Prova annars att köra på något annat ställe i huset för att se om det är något lokalt där du har datorn.

Annars är jag rädd att du får köpa bluetooth eller trådbundet keyboard/mus.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...