Jump to content

bilkåren

Guest henn

Recommended Posts

hej nu när bilkåren har öppnat för män så skulle jag vilja vad som ni tycker om bilkåren typ deras

utbildningsnivå´på sina uppgifter hur dom sköter sina åtagande. i med jag har vissa planer att gå med där.Nu till en mer känslig sak har dom nån kontroll av folk som vill gå med här nämligen blivet dömd för snatteri så jag vet inte hur det skulle påverka mvh henn´´

av de jag träffat..

det finns ett fåtal som verkligen vill och försöker bli en del av gruppen.

en av de förare vi har i den plutonen jag är med i har tex hängt med när vi övat SIB och då använt både vapen och även tagit på sig radion och hängt "1,25" från gruppchefen under hela genomförandet.

hon är med på alla övningar och gör samma saker som alla andra.

guldstjärna på det!

men!

stora flertalet har tyvärr varit sådana som anser att "de skall ju bara köra" dvs, de sitter i sina bilar och gör ingenting och anser att de skall ha allt serverat på fat..

i min värld så anser jag att föraren skall vara en i gruppen och kunna göra precis samma saker som alla andra, inga undantag förutom att föraren måste ha sin reglementerade vila.

annars är det precis samma premisser som gäller, speciellt i en insatspluton.

tyvärr är det väldigt få sådana jag träffat på, men som sagt, finns ju undantagen som gör mycket mer än de behöver de är dock väldigt sällsynta.

jag kan inte svara på varför det är så och har inga förslag på lösningar.

Alla personer som avses krigsplaceras i hemvärnet registerkontrolleras av försvarsmakten. Men frågan är har du blivit dömd i domstol i vuxen ålder eller ertappad och polisanmäld i din ungdom (under 15) isåfall finns det inte med i några register.

Alla personer som avses krigsplaceras i hemvärnet registerkontrolleras av försvarsmakten. Men frågan är har du blivit dömd i domstol i vuxen ålder eller ertappad och polisanmäld i din ungdom (under 15) isåfall finns det inte med i några register.

hej är dömd i vuxen ålder via åklagaren fick pengaböter ej dagböter förenkel delgivning kan detta påverka är skötsam för annars .så jag hoppas inte min djävla dumhet påverka det

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...