Vildmannen Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 http://watchmenmovie.warnerbros.com/ http://www.sf.se/filmer/film?filmid=47000315 Någon som ska gå på premiären? Tror ni det blir kanon eller kalkon? Jag har tänkt rota fram seriealbumet ur förrådet och läsa om det innan jag bevistar en biografföreställning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted March 13, 2009 Report Share Posted March 13, 2009 Jag läste seriealbumet härom månaden, bara för att se vad det var. Helt ok. Roligt avvikande i jämförelse med vanliga superhjälteserier. De bilder och klipp som jag sett från filmen, parat med recensioner tyder på att filmen kommer vara serien förvånansvärt trogen. Annars hade det varit lätt att göra vanlig standard-action av det, och bara använda namnet som säljargument. Ska definitivt se filmen. Frågan är om det blir på bio, eller senare, när den längre versionen kommer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 Jag läste seriealbumet härom månaden, bara för att se vad det var. Helt ok. Roligt avvikande i jämförelse med vanliga superhjälteserier.De bilder och klipp som jag sett från filmen, parat med recensioner tyder på att filmen kommer vara serien förvånansvärt trogen. Annars hade det varit lätt att göra vanlig standard-action av det, och bara använda namnet som säljargument. Ska definitivt se filmen. Frågan är om det blir på bio, eller senare, när den längre versionen kommer. Läste både Watchmen och "V för Vendetta" för ett flertal år sedan. Diverse filmatiseringar gör ju att man inser att man missat Frank Miller, och börjar leta i förråden efter allt man nästan glömt att man läst. Som sagt, Watchmen verkar väldigt trogen serien, så den ska garanterat ses på bio, rörande pappersoriginalet kan jag bara rekommendera. Det var inte för inte den fick det genomslag som den fick. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 skum rulle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 Läste både Watchmen och "V för Vendetta" för ett flertal år sedan. Diverse filmatiseringar gör ju att man inser att man missat Frank Miller, och börjar leta i förråden efter allt man nästan glömt att man läst. Nu är det ju Alan Moore som skrivit Watchmen och V för Vendetta. Miller skrev bla Sin City. Vill du läsa mer Moore, så rekomenderar jag "Batman: A killing Joke". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Redin Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 Jag skall definitivt se Watchmen och därefter läsa om serien så jag inte blir besviken på att något har missats. V för vendetta filmatiseringen av en bra uppdatering av serien men det var synd att man lämnade så mycket av övervakningsfaschismen. Den trenden börjar bli den verklighet som vi lever i rent tekniskt och det oroar mig. Staten skall vara stark och ha en maktapparat som är full av människor som bryr sig om andra människor, inte stark och kliniskt kontrollerad av rädda människor som gömmer sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgubbe Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 Filmen var OK men lite i längsta laget. Varning för träsmak trots paus. Framförallt är den "snygg". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Läste både Watchmen och "V för Vendetta" för ett flertal år sedan. Diverse filmatiseringar gör ju att man inser att man missat Frank Miller, och börjar leta i förråden efter allt man nästan glömt att man läst. Nu är det ju Alan Moore som skrivit Watchmen och V för Vendetta. Miller skrev bla Sin City. Vill du läsa mer Moore, så rekomenderar jag "Batman: A killing Joke". Helt rätt, viss otydlighet från min sida - Alan Moore läste jag som tidig tonåring, när "Sin City" kom som film insåg jag att jag helt missat Miller. Tack för tipset, "A killing joke" eftersöks i pappersformat fr o m nu Pga "flexibla" arbetstider har jag inte sett Watchmen än. Ska försöka få tid på lördag. Synd att SF inte kör "Waltz with Bashir" i Gävle, hade kunnat bli en heldag /Edit: Magnus, själv saknade jag när V gör slut med fru Justitia, och berättar om sin nya älskarinna. Men men, svårt att få plats med allt på en film under tre timmar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.