he21nrik Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Vet någon här om *alla* M90 uniformer som kommer från försvaret är kronmärkta? Försökte köpa några från en säljare på eBay och han påstår att de han säljer är försvarets men de är inte kronmärkta.. är det möjligt? Om det inte är möjligt, vet någon var man kan hitta lite bevis av visa honom? Tackar på förhand, Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 (edited) Han ljuger. Har aldrig varit med om icke kronmärkta *riktiga* FU90, aldrig hört talas om det heller. Edited March 11, 2009 by Berg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Om jag inte missminner mig skulle de som sålde överskott vara "tvingade" att plocka bort kronmärkningen. Så att persedlarna inte skulle gå in i systemet igen. Tex finns kängor där kronmärkningen är bortslipad, eller på tröja90 är lappen bortklippt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
he21nrik Posted March 11, 2009 Author Report Share Posted March 11, 2009 Ja det var det jag trodde.. De plaggen han sålde hade inte haft märket borttaget, det saknades helt (foto på lappen: http://www.buttonlair.co.uk/temp/m90.jpg ) Vet någon om det finns bevis på att allt är kronmärkt, typ nån publikation från försvaret eller dylikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Vet någon om det finns bevis på att allt är kronmärkt, typ nån publikation från försvaret eller dylikt? Kolla på www.fmv.se I specarna på det de beställer åt försvaret ingår kronmärkningen och en tydlig beskrivning hur den ska se ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 (edited) Det ar en Wildo Kopia... Edited February 6, 2013 by henke Död länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
he21nrik Posted March 12, 2009 Author Report Share Posted March 12, 2009 Tack alla som svarade, lyckades hitta precis vad jag ville ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts