Jump to content

Tips på spel


Joanzon

Recommended Posts

  • Replies 242
  • Created
  • Last Reply

För att reda upp AI vapen diskutionen har jag grävt fram mina papper och håller på att skriva ner det specifika med varje version och vilka kalibrar de finns i. När jag är klar postar jag det i kasunen.

Link to comment
Share on other sites

Hade förmånen att få titta på WW2 online idag, och ganska grundligt dessutom. Spelet är ett massivt multiplayer-spel med ca 6000 spelare per dag och detta på SAMMA KARTA. :D

 

Kartan man spelar på är gigantisk med enorma utrymmen med städer, vägar, berg och dalar. Vad jag har förstått har spelet ett grad-system där man börjar som menig med påver utrustning och sedan avancerar uppåt. Listan på fordon är diger och man kan använda flyg, pansar och flytetyg.

 

Det trevliga med hela spelet verkar vara att communityn har ganska seriösa människor involverade. Folk verkar överlag ha en trevlig attityd och folk hjälper varandra och sammarbetar. Fick höra att en kille vid namn JeepFreak eller något liknande bara körde omkring i lastbilar, och hjälpte folk med att dra ut 88:or på slagfältet. Spelet har dessutom en "dygnsrytm", så det blir strid dag som natt. Ser rysligt ut när bombplanens laster landar i städerna.

 

Spelet är gratis men det kostar 7 dollar att spela per månad. Första månaden är gratis om jag har förstått det rätt. Hoppas det inte har skrivits om detta innan, men jag sökte och hittade inget så förhoppningsvis drabbas jag inte av Blåguls vrede. :(

Link to comment
Share on other sites

Har funderat på att köpa BF1942 och tillägget, nån som kan berätta om det är roligt i längden eller om det är som CS, totalt "sönderfuskat".

 

Tillägg: Företaget som gjort BF1942 har nyligen registrerat namnet BF Vietnam på patent & reg.verket, en liten hint om vad som komma skall.

Link to comment
Share on other sites

Har funderat på att köpa BF1942 och tillägget, nån som kan berätta om det är roligt i längden eller om det är som CS, totalt "sönderfuskat".

Fusk är inte alls utbrett, finns men ytterst lite och det som finns försvinner med patch 1.4. Jag tycker att detta är ett skitkul spel, ingen soldatsimulator ala Raven Shield men ack så kul. Väldigt dynamiskt spel. Bara att köpa och koppla upp dig. Det är Multiplayer som gäller

Link to comment
Share on other sites

Ni är alla ute och cyklar! Här kommer en lista på spel att fördriva ett par timmar med:

 

1. Combat School

 

2. Commando

 

3. Ikari Warrior

 

4. Commando Libya

 

5. 1943 - the year after

 

Frågor på detta ?

ja, hur f-n kopplar du upp dig på nätet med en vic 64?. :D

inget av de spel du listar kommer från någon nu levande dator.

 

eller kan man spela dem på darten?

Link to comment
Share on other sites

Ni som testat båda; vilket är bättre, Black Hawk Down eller Viet Cong?

Helt klart BHD! Mer varierat och det är mer "coola upplevelser" i det.

 

Fast bägge spelen innehåller ju helikoptrar så de är spelvärda båda två. Tycker dock att helikoptrarna uppträder mer realistiskt i BHD. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Har kommit på fyra nya spel som kan läggas till listan..

 

- Star Craft och Brood wars ( Warcraft om man gillar fantasy). Kanske inte så realistiskt men dock fräckt om man gillar realtids strategispel.

 

- Warzone 2100. Mycket roligt om man slår av klockan. (Man skriver timetoggle i chatrutan). Man kan bygga baser stora som Svedala, designa sina egna fordon, forska fram nya vapen mm. mm. Min favorit var först ett tungt pansar som långsamt malde sönder allt mostånd. (MUHAHAHAHAA!) Sedan bytade jag taktik och gick jag över till ett flygvapen som mosade allt som överlevde mitt artilleri. Spelet är ganska gammalt, man får det säkert för en hundring om man hittar det i butikerna.

 

- No One Lives Forever. Egentligen en ganska vanlig, slätstruken FPS. MEN hela nöjet ligger i att lyssna på vakterna när de snackar med varandra. Där är helt hysteriskt roliga resonemang ibland. Inget man hoppar högt av WOW känsla men värt om det är rea på spelet.

 

- Unreal. (Single player spelet alltså). Jag vet att tvåan ligger ute på spelhyllorna men jag slår ett slag för ettan. Vackra miljöer, tuffa motståndare och en ganska rolig story att följa. Tycker fortfarande att det håller.

 

Och glöm inte bort Counter Strike. :dong:

Link to comment
Share on other sites

[

ja, hur f-n kopplar du upp dig på nätet med en vic 64?. :D

inget av de spel du listar kommer från någon nu levande dator.

 

eller kan man spela dem på darten?

 

Inte behöver du koppla upp dig på inet. Både Combat School och Ikari Warriors har utmärkt 2 player mode. Du behöver bara plugga in en joystick i port 1 - sen kan du och polarna lira mot/med varandra!!! :D

 

Är inte C64 levande? Min funkar då utmärkt. Ledsamt för dig att din gått sönder, men som tur är finns det emulatatorer!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ghost Recon. Det bästa spel och mest realistiska spel jag spelat.

Ingen som spelar Black Hawk Down?....det bästa Novalogic har släppt tycker jag i allafall!Vore trevligt med likasinnade? :)

Självklart lirar man DF BHD !! :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Ghost Recon. Det bästa spel och mest realistiska spel jag spelat.

Ingen som spelar Black Hawk Down?....det bästa Novalogic har släppt tycker jag i allafall!Vore trevligt med likasinnade? :baskerFN:

kan tilläggas att vi är ett par stycken här på SoldF som lirar nästan dagligen BHD Multiplayer då givetvis. :camo:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har precis köpt Raven Shield...

 

OMG!!!

 

Jösses vad bra och snyggt det är! Ett måste för alla vapen fetischister eftersom man kan välja mellan 57 olika vapen!

 

:D :D :D

 

Mycket bättre än Rouge Spear och jag har njutit hämningslöst nu de senaste timmarna.

 

Kan definitivt rekommendera detta spelet till alla.

Link to comment
Share on other sites

Beträffande DF BHD så spelas det som JBP sa nästan dagligen av folk från SoldF.

Vill man vara med o spela bör man kika in på chaten, vi har inga regelbundna tider utan spelar när vi har lust.

Ibland på egen server ibland på andras.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...