Jump to content

Tips på spel


Joanzon

Recommended Posts

Har lirat Battlefield 1942 ett bra tag nu, men har tröttnat både på spelet och alla fuskande jävlar som lirar det.

Hur som helst är det dags att börja lira något nytt. Så kom med förslag på spel, mods osv... och om det är nån som sitter med en grym server så skall detta medelas snarast möjligt. S.f.r.v. :((

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 242
  • Created
  • Last Reply

ja jag har provat dessa... Lirade jävligt mycket RS för något år sen. Hur är GR att spela över nätet? singleplayerbanorna är ju så jävla stora så man får ju springa ihjäl sig innan man hittar något att skjuta på...

Link to comment
Share on other sites

Splinter Cell är helt ok om du har en snabb burk.Inte så mycket panga utan mer spionage..

funkar det att lira splintercell i multiplayer? trodde det bara var ett singeplayer-spel? men jag har testat demot.. snyggt som satan.

Link to comment
Share on other sites

-Rainbow 6 (Rouge Spear) tycker jag är ett skitbra spel. Förutom Recon missionerna för de tycker jag är så sega.

 

-Operation Flashpoint i sina tappningar är också bra.

 

-Half-life och Half-Life, Opposing Force är också favoriter. Blue Shift var inte lika bra men som HL fan var jag tvungen att köpa det.

 

-Soldiers of Fortune 2 var faktiskt ganska underhållande. Lite blodigt och kanske inte superrealistiskt men underhållande.

 

Projekt I.G.I. Var jävligt snyggt men fruktansvärt frustrerande att spela. Man kan inte save:a, man gör bara bort sig en gång innan man dör och där var bara 10 missions. Man får räkna med att spela om en mission 40 ggr innan man klarar den.

Link to comment
Share on other sites

Ghost Recon på nätet helt klart! och speciellt med grabbarna från Soldf:s forum :huh: vi lirar så ofta vi kan och tycker man att man får dpringa långt utan att stöta på några fiender så kan man ju höja svårighetsgraden så kommer det fler!

 

// toMPa :D

Link to comment
Share on other sites

Ghost Recon på nätet helt klart! och speciellt med grabbarna från Soldf:s forum  :huh:  vi lirar så ofta vi kan och tycker man att man får dpringa långt utan att stöta på några fiender så kan man ju höja svårighetsgraden så kommer det fler!

 

// toMPa  :D

Instämmer till fullo

Link to comment
Share on other sites

Projekt I.G.I. Var jävligt snyggt men fruktansvärt frustrerande att spela. Man kan inte save:a, man gör bara bort sig en gång innan man dör och där var bara 10 missions. Man får räkna med att spela om en mission 40 ggr innan man klarar den.

Glöm inte de otaliga buggarna. Lite jobbigt när man rensat rent en byggnad på fiender och man vänder sig om för att plötsligt bli skjuten i ryggen av en fiende som bara "ploppat fram".

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte de otaliga buggarna. Lite jobbigt när man rensat rent en byggnad på fiender och man vänder sig om för att plötsligt bli skjuten i ryggen av en fiende som bara "ploppat fram".

Gah! Du också? Jag trodde det var jag som hade fått ett måndags ex!

 

Nåja, för att förklara. På nån bana så är det precis i slutet när buggen inträffar. Man stiger på något sätt på en trigger som gör att en fiende dyker upp ur tomma intet (bakom dig, var annars) och skjuter ner dig i ryggen några få ynkliga pixlar från säkerheten. Detta gjorde inte mig glad med tanke på att jag hade spelat samma bana till förbannelse under två dagar och precis tagit mig igenom alla hindren efter 35 minuters spelande.

 

:o:((:((:((:((

 

Nåja, efter att ha avgett ett avgrundsvrål som fick grannarna att fingra efter tårgasen, matade jag sparkar mot burken i 49,5 minuter, och sen mådde jag bra igen. Något skumt så klarade jag den sista missionen på första försöket. Låter kanske otroligt, men då har ni inte sett min Jackhammer-föring.

 

,O

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star

Har 10 namn (förutom jag själv då) i Ghost Recon-gruppen på min ICQ. Som mest har vi spelat 7 samtidigt. Skitkul när alla kör voice com.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Ghost Recon på nätet helt klart! och speciellt med grabbarna från Soldf:s forum  :blink:  vi lirar så ofta vi kan och tycker man att man får dpringa långt utan att stöta på några fiender så kan man ju höja svårighetsgraden så kommer det fler!

 

// toMPa  :)

När ni lirar kör ni då co-op eller mot varandra i teams?

Link to comment
Share on other sites

Ghost Recon på nätet helt klart! och speciellt med grabbarna från Soldf:s forum  :blink:  vi lirar så ofta vi kan och tycker man att man får dpringa långt utan att stöta på några fiender så kan man ju höja svårighetsgraden så kommer det fler!

 

// toMPa  :)

När ni lirar kör ni då co-op eller mot varandra i teams?

Vi spelar det mesta, för att variationens skull.

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte de otaliga buggarna. Lite jobbigt när man rensat rent en byggnad på fiender och man vänder sig om för att plötsligt bli skjuten i ryggen av en fiende som bara "ploppat fram".

Gah! Du också? Jag trodde det var jag som hade fått ett måndags ex!

 

Nåja, för att förklara. På nån bana så är det precis i slutet när buggen inträffar. Man stiger på något sätt på en trigger som gör att en fiende dyker upp ur tomma intet (bakom dig, var annars) och skjuter ner dig i ryggen några få ynkliga pixlar från säkerheten. Detta gjorde inte mig glad med tanke på att jag hade spelat samma bana till förbannelse under två dagar och precis tagit mig igenom alla hindren efter 35 minuters spelande.

 

:((:((:((:((:((

 

Nåja, efter att ha avgett ett avgrundsvrål som fick grannarna att fingra efter tårgasen, matade jag sparkar mot burken i 49,5 minuter, och sen mådde jag bra igen. Något skumt så klarade jag den sista missionen på första försöket. Låter kanske otroligt, men då har ni inte sett min Jackhammer-föring.

 

:lol:

En annan klassiker är när man hänger uppe i någon kraftledning och skjuter 2-3 gubbar som springer ut ur ett hus. Enda trubblet är att fienderna slutar aldrig komma! Blir lite jobbigt när man hänger där uppe och ammon börjar tryta. Det värsta är att ett år efter att spelet släppts fanns det fortfarande ingen patch. ILLA!

Link to comment
Share on other sites

Okej.  vad kör ni för patchar och mods?

Vi kör med Wolfsongs swedish force "for king and country" mods snacka med J-star så får du veta mer! Annars är alla välkomna att lira med oss om ni vill! :lol:

Link to comment
Share on other sites

moden desert combat till bf. usa mot irak :lol: alla moderna tillhörigheter som m1a1 stridsvagnar a10 attackplan med mera...riktigt ball ...finns dock dett minus. det är bara en alfa men det kommer nog en bättre verson snart...

Link to comment
Share on other sites

Jepp, eller rättare sagt: Det kommer bli en OFP 2 :lol:

När då ungefär?

 

/Aron

detta är (kanske?) inget officielt men jag har hört och läst året... 2004 ... den som lever får se!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...