LoveMachine Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 Jag flyttade för ett tag sedan till Kiruna för att fortsätta min civilingenjörsutbildning (jag är medveten om ironin) och har funderat på att gå med i hemvärnet. Vad jag har förståt så varierar graden av aktivitet ganska kraftigt inom hemvärnet. Finns det någon på forumet som är med i hemvärnet i dessa trakter som kan ge lite inside-info? Att fråga en rekryterare har sina fördelar men jag undrar vad folk som är/var med tycker. Fungerar verksamheten bra, är det värt att investera sin tid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 Jag flyttade för ett tag sedan till Kiruna för att fortsätta min civilingenjörsutbildning (jag är medveten om ironin) och har funderat på att gå med i hemvärnet. Vad jag har förståt så varierar graden av aktivitet ganska kraftigt inom hemvärnet. Finns det någon på forumet som är med i hemvärnet i dessa trakter som kan ge lite inside-info? Att fråga en rekryterare har sina fördelar men jag undrar vad folk som är/var med tycker. Fungerar verksamheten bra, är det värt att investera sin tid? Tjaa enligt dom jag har talat med så är det roligt och intressant där uppe. Dom ska alldelens snart iväg till Norge och samöva där... http://ug66.hemvarnet.se/ Slå dom en signal.. Du får surra direkt med dom eventuella befäl och utbildare du isåfall kommer ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZSVART Posted February 21, 2009 Report Share Posted February 21, 2009 Kul att se någon ny inflyttad som är intresserad... Ja, vi har väldigt roligt, bra sammanhållning, bra och intressanta övningar. Det följer litegrann i gammla jägarskolans anda, då våran chef är gammal jägare. Som tinhead skriver så skall vi iväg till Norge nu i Mars, ganska stor övning ( ca 7000 man ). Det blir tredje gången för oss. Kan ju bara prata för insats, men det är helt klart värt att investera lite av sin tid i. Vi behöver all personal vi kan sätta tänderna i. Om du undrar något mer, så kan du ju alltid pm mig. Då kan du få telefon nummer osv. Zsvart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts