GurraG Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 (edited) Hej! Jag undrar lite vad en Systemtekniker, L/S får göra i ett stabskompani. Vilka uppgifter som kan vänta en och lite vad för sorts grupp jag kan tänkas ingå i. Och i och med att det är en kompetensnivå 7 så är det väl också så att jag blir någon form av befäl, är det mycket ledarskap tro för en tekniker? Hört rycken om att Systemtekniker ingår i reppluton men känns som att man borde ha hamnat i ett trosskompani då, eller är jag ute och cycklar totalt på Vänern? Mvh GurraG Edited February 14, 2009 by GurraG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Du kommer med största sannolikhet ingå i en driftstödsgrupp (DSG) tillsammans med andra tekniker med olika uppgifter, om du sedan är chef över alla vågar jag inte svara på, men troligt kan det vara. Du kommer vara utbildad på diverse radioapparater och kommunikationssytem i fordon och till "fotfolket" sen om du har någon L/S mekaniker under dig vet jag ej. Sen om du kommer få styra och ställa mycket så är det troliga svaret nej, de du mot förmodan ska vara bas över vet mycket väl vad och hur man ska göra i olika lägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GurraG Posted February 19, 2009 Author Report Share Posted February 19, 2009 Kul! Tack för svaret! Läste faktiskt på Lv6:s hemsida om befattningar, de måste hålla på göra om utbildningen känns det som. De plockar ju inte hem många pinnar om jag jämnför vad jag fick på pappret efter jag mönstrade. På mönstringen valde jag "driftledare", blev på pappret Systemtekniker UF701. Systemtekniker L/S UF701 är nu Systemtekniker TS900 UF701. Däremot finns UF704/720 som passar in mer på den info jag fick först, så det är väl något åt de hållet. UF704/720 Sen vad spelar det för roll tro att jag ska bli systemtekniker på bataljonnivå? (enlig beskrivning) /GurraG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts