Jump to content

Söker: Film ifrån Kravallövning med NBG i Karaby -08

Mr.T

Recommended Posts

Jag gjorde lumpen -08 på Lv6 och var en av de "ligister" som kastade vedträn mot NBG under en övning i Karaby (Mästocka skjutfält).

Detta filmades och vi blev lovade att få se slutresultatet av övningen men jag såg ingen film...

Vet att några andra i plutonen fick tag i den, men inte hur.

Har du filmen eller var du kanske med, skriv ett ord eller två då. ;-)

(Fun facts: Jag lyckades pajja sido speglarna på SISUn under övningen :worthy: )

//Mr.T

Jag har den filmen på min bärbara, ska försöka få tid att lägga över den och lägga ut den på internet :blink:

Var med på de godas sida och höll dom stora sköldarna när Galten rullade först.

Efteråt var jag glad att detta bara var övning för en av övningshandgranaterna landade mellan benen på mig ,O

Mvh//SMC

Trevligt trevligt! :)

Jag stod jämte Major Mårtensson när han sa till mig att hiva hårdare hela tiden :lol:

Det var inte mycket att säga till om bara att hiva på.

Ojdå, det hade inte varit så trevligt om det varit en riktig :-P

Det var inte du som fick skölden avklippt av ett vedträ?

Mvh Mr.T

http://hosted.filefront.com/Lulis87 Kolla här om det funkar nu, tror att det är den här filmen du menar :)

Hehe nej Majoren är ju inte en man som man inte gör som han säger om man säger så!

Nej, jag stod på andra sidan! Min höll bra, fast jag var så lång så skölden täckte inte mitt huvud så två ggr irad fick jag vedträ i huvet så jag bet mig i tungan, det var iofs lite komiskt!

*BAM*

-"Aaaj som fan!"

-Vad hände?

-"Fick ett j*vla ve..."

*BAM*

-" :) "

Mvh//SMC

Kalas bra :)

Håller på att tanka filmen nu. Får återkomma om det är rätt film eller inte... (Misstänker att det är rätt.)

Edit: Japp, det var rätt film :) Riktigt kul att se sig själv kasta lite vedträn :-P

Edited by Mr.T

En fråga från en helt okunnig inom kravall området. Varför lades sig alla kravall-stävjarna (NBG) ned halvväg in i filmen? Det såg lite lustigt ut.

Fu.kil

Precis som Christer säger så var det för att dom kastade handgranater, splitterverkan går ju som en kon uppåt så det flesta hade väl klarat sig ganska bra, utom jag då :-P

Gött att man kunde hjälpa till iaf!

Mvh//SMC

• 2 weeks later...