Stefan F Posted February 11, 2009 Report Share Posted February 11, 2009 Har själv gjort ett par stycken. Vid ett tillfälle åkte vi på en fritidshusvisning. Objektet hade beskrivits som sammanfattningsvis "Bra". På plats visar det sig vara ett fallfärdigt ruckel. Jag skrev till mäklaren att jag kände mig lurad och ville ha ersättning för bortslösad bensin. Och jodå - fick svar fort, där de bad om ursäkt och ville veta vilket konto pengarna skulle sättas in på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Peter2 Posted February 11, 2009 Report Share Posted February 11, 2009 Jag handlade på datorbutiken.com 2 dagar innan konkursen utan att veta om att dom skulle gå i kk. 1500kr fattigare, pengar som jag inte trodde jag skulle få tillbaka då jag inte betalade med kreditkort men jag skickade in en reklamation på betalningen iallafall och blev väldigt förvånad efter 1½ månad att pengarna var tillbaka Enda och sista gången jag handlar på kortet över nätet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted February 11, 2009 Report Share Posted February 11, 2009 Jag handlade på datorbutiken.com 2 dagar innan konkursen utan att veta om att dom skulle gå i kk. 1500kr fattigare, pengar som jag inte trodde jag skulle få tillbaka då jag inte betalade med kreditkort men jag skickade in en reklamation på betalningen iallafall och blev väldigt förvånad efter 1½ månad att pengarna var tillbaka Enda och sista gången jag handlar på kortet över nätet Va? Det var ju kortet som räddade dig. Handla på kortet oftare är lösningen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Peter2 Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Va? Det var ju kortet som räddade dig. Handla på kortet oftare är lösningen! Nja, hade jag tagit postförskott så hade jag sluppit arbetet med reklamationen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 I vintras så köpte jag ett MSR kök och det första jag gör är att paja pumpen till denne. Nåväl samtal till svenska Outside (generaldist.) som lovar att skicka en ny pump till mig. Tiden går och jag får ingen ny pump, så jag tröttnade och skickade ett mail till företaget i USA som jag köpte köket av med bilder på vad som hade hänt. Efter att ha skickat tillbaka pumpen till säljaren så kom en ny med vändande post. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Va? Det var ju kortet som räddade dig. Handla på kortet oftare är lösningen! Nja, hade jag tagit postförskott så hade jag sluppit arbetet med reklamationen Kan inte detta till 100% men om inbetalninge gjordes väldigt tätt intill konkursdatumet kan man bli prioriterad av Konkursboet. Hade själv samma tur för en massa år sedan, men inte någon nätförsäljning utan förskottsbetalning på fälgar hos en däckfirma som kursade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Va? Det var ju kortet som räddade dig. Handla på kortet oftare är lösningen! Nja, hade jag tagit postförskott så hade jag sluppit arbetet med reklamationen Handla på kort är en fördel, speciellt när man handlar utomlands... Blir det krångel med fel eller skadad produkt, så är det väldigt enkelt att nämna "vända betalningen", så blir motparten ofta väldigt medgörlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MastY Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Jag handlade på datorbutiken.com 2 dagar innan konkursen utan att veta om att dom skulle gå i kk. 1500kr fattigare, pengar som jag inte trodde jag skulle få tillbaka då jag inte betalade med kreditkort men jag skickade in en reklamation på betalningen iallafall och blev väldigt förvånad efter 1½ månad att pengarna var tillbaka Enda och sista gången jag handlar på kortet över nätet Är det jag som läser helt fel eller skriver du först att du inte handlade på kort och sen att det var enda och sista gången du gjorde det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Peter2 Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Kan inte detta till 100% men om inbetalninge gjordes väldigt tätt intill konkursdatumet kan man bli prioriterad av Konkursboet.Hade själv samma tur för en massa år sedan, men inte någon nätförsäljning utan förskottsbetalning på fälgar hos en däckfirma som kursade. Aha ja det kanske du har rätt i det låter ju väldigt troligt iallafall @Fu Dahlberg Jo så kan det väl tänkas men är inte paypal en bra idé istället? Har inte någon erfarenhet alls av att handla utomlands så jag bara gissar @MastY Det jag menade var att mitt kort är kopplat till mitt personkonto alltså ingen kredit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted February 12, 2009 Report Share Posted February 12, 2009 Hade ett par nyinköpta (i Örebro) dyra goretex-regnbyxor som sprack över ena knät när jag cyklade till jobbet (i Umeå). Kollade med tillverkaren (Tierra) om det skulle vara på det sättet, och det skulle det ju inte, ringde till Naturkompaniet och frågade vad jag skulle göra, och de sade att jag skulle lämna in dem i butiken och förmodligen skulle de skickas vidare på undersökning hos Tierra och sedan skulle det beslutas om jag skulle få nya eller inte. Då jag behövde byxorna veckan efter min första möjlighet att reklamera dem så var detta ett problem för mig, men när jag gick in på Naturkompaniet i Örebro och förklarade läget så funderade den trevliga expediten en kort stund och lät mig sedan byta dem rakt av fastän "de vanligtvis inte gör på det sättet". Jag var i alla fall glad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted February 16, 2009 Author Report Share Posted February 16, 2009 Hittade ett plåster i känd mattillverkares frysta grönsaker (ja, det kändes något sånär äckligt). Utan större tjafs fick vi checkar för ett par hundra. En lustigare reklamation var när jag påpekade att en känd limptillverkares produkt hade väldigt konstig form. Jag var noga med att smak och konstistens var som vanligt, men till formen såg den ut som brödet krympt/den var söndersliten på insidan. Trots att produkten inte var dålig skickade dom faktiskt några checkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Hittade ett plåster i känd mattillverkares frysta grönsaker (ja, det kändes något sånär äckligt). Utan större tjafs fick vi checkar för ett par hundra.En lustigare reklamation var när jag påpekade att en känd limptillverkares produkt hade väldigt konstig form. Jag var noga med att smak och konstistens var som vanligt, men till formen såg den ut som brödet krympt/den var söndersliten på insidan. Trots att produkten inte var dålig skickade dom faktiskt några checkar. Mattilverkare och detaljister är normalt generösa om något är fel på maten du köper. Har du köpt en vara som är dårlig på något sätt är det förhållandevis enkelt att få presentkort för varans värde eller mer. Har du kvar varan och kvitto är det inte ovanligt att du får varans värde x2, sedan går det nedöver i ersättningsskalan beroende på hur mkt "bevis" du kan visa upp. Jag tror vi gör som så att vi på "min" firma som regel ger beloppet x2, MEN då tar vi med kundens godkännande en kopia av identitetshandling. Detta för att minska dem som försöker lura butikerna. Dem är fler än några stycken och de är fräcka som F! Slut OT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 En kompis lurade OLW eller om det var Estrella på en låda chips. Han rostade sina chips på en plåt i ugnen så dom blev lite lagom mycket brända och reklamerade sedan. Lagom kreativt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghostface Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Hahaha, rosta chips i ugnen. Vad gör man inte för lite chips... Jag reklamerade min gore-tex-jacka efter ca ett års användning. Den började läcka in i axelpartiet. Efter provtryckning hos Haglöfs så fick jag en ny. Nya modellen. Ytterliggare ca ett år senare hände samma sak. De i butiken sa att de aldrig hade drabbat samma kund två ggr, vad de visste iaf, men de skickade iväg jackan och jag fick en ny. Igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 En kompis lurade OLW eller om det var Estrella på en låda chips.Han rostade sina chips på en plåt i ugnen så dom blev lite lagom mycket brända och reklamerade sedan. Lagom kreativt. Akademiker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted February 19, 2009 Report Share Posted February 19, 2009 Jag fick en gratis öl på krogen i tisdags, köpte en stor stark som smakade jädrigt konstigt, nästan plåtigt. Så jag fick tillbaka till baren o fick en ny, fast jag hade druckit upp nästan hela innan jag gick o klaga. Bästa reklamationen jag någonsin har varit med om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted February 22, 2009 Author Report Share Posted February 22, 2009 Nyligen reklammerade jag folköl köpt i butik. Dom smakade illa. Skrev till tillverkaren och påpekade detta. En vecka senare köpte jag samma märke på andra sidan stan, de smakade också illa. Fick svar från tillverkaren att dom haft problem med bakterier i ölen. Ofarliga, men påverkade smaken. Jag fick bara checker som nätt och jämnt täckte det direkta priset. Snålt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted February 22, 2009 Report Share Posted February 22, 2009 Hittade några genomskinliga plastbitar i ett paket med glass, bitarna var mycket små och vassa. Risken för inre skador hade nog varit välldigt stora om man fått dem isig. Ringde upp deras kundtjänst. Dom bad mig skicka in plastbitarna samt uppge något nummer som stod på förpackningen. En vecka senare fick jag 500kr i presentcheckar för deras glass. Jag nöjde mig inte med detta. Mitt förtoende för deras produkter var ju som bortblåst.Antydde i telefonen om att jag skull gå ut i pressen med detta, Dom blev väldigt mjuka i tonen och skickade kontant ersättning. 5000kr. Lärdom av detta: "Hota" att gå til pressen. Företagen blir välldigt medgörliga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluton24 Posted June 25, 2010 Report Share Posted June 25, 2010 Lånar tråden. Jag ska Reklamera en Basker som såklart ej var rakad eller i rätt storlek. Dock är jag alltid sådan att jag tror att alla vill mig illa. Så jag undrar. Om man skickar sitt kontonummer till en affär. Kan dom göra något mera än sätta in pengar till en? Typ ta ut eller på annat sätt asno mina surt förvärvda pengar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 ... en Basker som såklart ej var rakad ... Nu kanske det är jag som är fast i 70-talet, men förväntas baskrar idag vara rakade? EDIT: Jag har nog hittat det du avser ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluton24 Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Rakad= Luddar ej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Nu har jag faktiskt letat, var köper man en rakad basker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluton24 Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1901 vad kan dom göra med mitt nummer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1901 vad kan dom göra med mitt nummer? Ingenting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluton24 Posted June 26, 2010 Report Share Posted June 26, 2010 Dom kan inte ta ut pengar eller så? Utan bara sätta in pengarna som dom skall göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 Dom kan inte ta ut pengar eller så? Utan bara sätta in pengarna som dom skall göra? Det stämmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i1394 Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 Beställde "Rädda Menige Ryan" på DVD från någon klubb jag var med i, det skulle vara 2-discupplaga med filmen på ena skivan och runtomkringmaterial på andra. När paketet kommer innehåller förpackningen dubbel uppsättning filmer - alltså ingen skiva med runtomkring. Ringer till klubben och påpekar detta, dom godtar det hela och går genast med på att skicka ett nytt paket. När jag frågar om jag ska skicka tillbaka de två skivorna med filmen blir svaret att det inte behövs. Kontentan blir alltså att jag sitter med tre skivor med filmer och en med omkringmaterialet... Nöjd kund! Köpte ett paket Findus fiskpinnar med fullkorns(?)panering. Stekte, fiskens konsistens och smak var...konstig. Mailar och påpekar detta till Findus (som jag tycker för övrigt gör helt OK fiskpinnar), får 75 (eller något liknande) kronor i checkar mot att jag mailar in någon slags kod på paketet. Nöjd kund igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.