Jump to content

Saknar missionskompisar? mm fyllesnack ;)


Guest JohnZ

Recommended Posts

Fn, saknar er grabbar! blir nostalgisk som bara den ja bara tänker på er! Ville bara skriva av mig en stund, saknar gruppen, saknar sammanhållningen, kamratskapen och de goda ledarskapet! E civil o tycker de mesta suger förutom tjejen, som ja älskar o kompisarna! Bryr mig knappast ett skit om vapen o annat tjafs som diskuteras här. Regga mig nyss för o skriva en rad som sagt, Känns skönt! Mission ska man göra för äventyret, insatsen och den hjälp man kan bidra med. Använda sitt vapen o utrustning man grundutbildades med är en självklarhet, inget snack. Ha de så bra o visst e de jävligt häftigt o åka på djungelpatrulli djupaste afrika även fast de e lungt o skönt =). Ta hand om er alla goa grabbar, ni vet vilka ni e =) pussar hehe. Ps, har blivit fet som fn o otränad som en lat kossa ingen elitsoldat kvar i denna kropp haha ;P ds.

Link to comment
Share on other sites

Visst saknar man sammanhållningen, man lever så tät inpå sina vänner, till skillnad från lumpen där man åkte hem varje helg. Jag känner igen det su skriver att ens kompisar här hemma inte förstår hur det är. Man lever i en mission dag som natt under ett halvår och (i mitt fall) så hade jag inte gjort något större.

Mitt råd är att reggga dig på fredsbaskrarna.se en kamratförening för oss yxor

 

/Mag KS05, LA04

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Visst saknar man sammanhållningen, man lever så tät inpå sina vänner, till skillnad från lumpen där man åkte hem varje helg. Jag känner igen det su skriver att ens kompisar här hemma inte förstår hur det är. Man lever i en mission dag som natt under ett halvår och (i mitt fall) så hade jag inte gjort något större.

Mitt råd är att reggga dig på fredsbaskrarna.se en kamratförening för oss yxor

 

/Mag KS05, LA04

 

Jag gjorde 68 ML och vi på vårat Kompani ska ha vår tredje återträff nu i början av April. Den första träffen hade vi

efter trettio år och det tack vare en driftig Mäss- man. När vi träffades visade det sig att alla hade längtat efter en

återträff. Men man tänker att "dom vill nog inte, det är nog bara jag som vill träffa kompisarna igen" Den första

träffen var nog det roligaste jag varit med om. Vi tillbringade en eftermiddag en natt och en förmiddag tillsammans.

Året därpå använde vi en hel helg för vi tyckte en dag var för lite. I år träffas vi också en hel helg med foto- album,

gitarrer med gamla "slagdängor" och god mat och dryck. Jag kan verkligen rekomendera att ni tar tag i det och ordnar

en återträff. Jag kan lova att det kommer att slå. Efter trettio år kom 90 pers av 145. Naturligtvis har det hunnit hända

en hel del under 30 år. flera hade dött och andra var sjuka eller hade andra förhinder. Men det är ändå en bra siffra.

Vi har även en hemsida som ni är välkommna att titta in på adressen är:http://www.68m.se/index.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Synd att du inte passar på att åka till Halmstad 1 ggr varje år. Där anordnas nämligen återträff för alla som varit ute på mission under årens lopp. I år gick det av stapeln 10-12 Juli och det är

en av mina höjdpunkter varje år. Detta var den 16e träffen och vi var nog runt de 400 besökande. Där kan man snacka av sig och dricka pilsner........ 8-/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...