Jump to content

Vilken sele kan jag ha?

Guest Guest_Richard_*

Recommended Posts

Guest Guest_Richard_*

Hej på er.

Jag ska köpa in M56 eller M90 stridsselen, men då hade jag tänkt att ha AK47 magasin i fickorna. Kan dessa fickorna ta emot AK47 magasinen?

Hej på er.

Jag ska köpa in M56 eller M90 stridsselen, men då hade jag tänkt att ha AK47 magasin i fickorna. Kan dessa fickorna ta emot AK47 magasinen?

Antar att det är airsoft du tänker på?

Till 304K (stridsbälte som användes tillsammans med m/90), så borde dessa få plats, men hur många får de kunniga diskutera om. 4 st ak4 magasin får plats per ficka iaf.

Då är mitt tips att leta på t.ex. blocket och tradera. Dom brukar ha ganska slitna saker. Annars är ett tips att kolla efter någon gammal ammunitionsväska, eller vad som helst. Om det ska vara apocalyptiskt så lär folk inte bry sig så mycket om du springer runt med en gammal ammoväska från typ 1950 eller en stridssele S. kan också fungera med en gammal (eller ny) fiskeväska. Har själv en olivgrön gammal sak, borde fungera att ha AM plus mag i. Och det kommer se jävligt "oj helvette nu händer något"- apocalyptiskt.

Guest Guest_Richard_*

Tack för tipsen, har gjort det sen ett år tillbaka. :surprise: Inte mitt första ljv heller.

Ialla fall så klarstår min frågan får dem plats i en av selarna?

Tack för tipsen, har gjort det sen ett år tillbaka. :surprise: Inte mitt första ljv heller.

Ialla fall så klarstår min frågan får dem plats i en av selarna?

skulle säja gamla stridsselen passar bäst, till ak47 magg.

dock lär du nog aldrig få ner fyra i samma ficka.

hitta gärna en som har fickorna monterade på bältet, istället för på selen.

Köp en CHICOM väst!

Designad för ak47 magasin och garanterat sliten(eller inte, den var ju ny på Flecktarn.) :)

http://www.flecktarn.co.uk/odtcr1nx.html

Om han inte vill ha en sådan så kan jag tänka mig att 2 Ak magg passa i en Strissele S eller Stridsbälte 304k maggficka, inte säker.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...