traktorspaning Posted January 21, 2009 Report Share Posted January 21, 2009 HvSS har numera ett utbyte med Danmark och Norge på kurser. Någon som varit iväg? Hur upplevde ni kursen och situationen att var på "bortamatch" Du som sökt eller skall söka, vad har du för förväntningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 HvSS har numera ett utbyte med Danmark och Norge på kurser. Någon som varit iväg? Hur upplevde ni kursen och situationen att var på "bortamatch" Du som sökt eller skall söka, vad har du för förväntningar? Var på en kurs i finland via FBU, dom som avses? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 Har sökt Troppsjefskurs II Innsatstropp i Norge i sommar. Och ja, förväntingarna är höga. Fick möjligheten under Plutch 1:2 följa två norbaggar och hade många bra utbyten i strid och taktik. Förväntningarna är betydligt högre än de man har i HvSS regi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gizama Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 Jag har varit ner till Danmark och genomgått Vidaregående officerskursus i Maj 08 och har ett nära samarbete med en Pc som gick Troppsjefskurs innsatstropp under samma period. Både han och jag är mycket nöjda med utbytet och kan rekommendera det. Kan skriva mer om vad det innebär något senare då plikten kallar och måste bege mig till arbetet för nån timme. Gmy: Gizama Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts