Jump to content

Ny befattning i stabs- och trosstropp

Recommended Posts

Efter att ha lusläst förbandslistan för ett 20h Hemvärnskompani så tycker jag mig se att det numera finns dels C Sambandsgrupp, C Stabs/trosstropp och även en C Stabsgrupp. Iom att de alla har olika befattningsnummer och befattningskoder så tolkar jag det som att C Stabsgrupp inte längre har C Stabs/trosstropp som tillika befattning utan att man faktiskt har delat upp tjänsten.

Så i förbandslistan finns 31 befattningsnummer man kan ha personal på men i TOEM2009 är det 30.

Någon som har hört något om detta från mer officiellt håll?

/D

• 1 year later...

det har blivit en minder beffatning i Sr/Tr troppen. Då stab gruppen och sambands gruppen slås ihopp till en stab och sambands gruppen och att St/Tr har en Plutonchef som Stab och tross tropp Chef. alltså ingen tillika beffatning längre. Då blir det 30 istället för 31.

det har blivit en minder beffatning i Sr/Tr troppen. Då stab gruppen och sambands gruppen slås ihopp till en stab och sambands gruppen och att St/Tr har en Plutonchef som Stab och tross tropp Chef. alltså ingen tillika beffatning längre. Då blir det 30 istället för 31.

Fast nu är det ett annat TEOM/KROA än jag ursprungligen avsåg när jag startade tråden. Men du har helt rätt, man gör nya ändringar i st/tr samt utökar kompaniledningen med ett underhållsbefäl.

/D