Jump to content

Rikshemvärnschefens Insatsövning Gotland 2009

Recommended Posts

Kul att ni gillade övningen, jag som B-styrka hade också iaf stundtals roligt!

Har ingen koll på anropssignalerna, ås kan inte säga om jag var med på något av dina moment, ovre snällt om ni kunde översätta AT,BT,CT,DT,ET till Bohusdal, V-Uppland, Blekinge, Gotland och Norge..

Kul att ni gillade övningen, jag som B-styrka hade också iaf stundtals roligt!

Har ingen koll på anropssignalerna, ås kan inte säga om jag var med på något av dina moment, ovre snällt om ni kunde översätta AT,BT,CT,DT,ET till Bohusdal, V-Uppland, Blekinge, Gotland och Norge..

AT=Gotland

BT=Västmanland/Uppland

CT=?

DT=?

ET=Norge

Mot BT hade jag bara den tråkiga uppgiften att spela berusad och genomföra fingerat slagsmål framför posten.. (Gjordes framför alla plutoner). AT blev det lite mer action då jag fick spela gisslantagare på gamla P18. Hann dessutom med att skjuta på både Bohusdal och Norrmännen...

• 2 weeks later...
Mot BT hade jag bara den tråkiga uppgiften att spela berusad och genomföra fingerat slagsmål framför posten.. (Gjordes framför alla plutoner). AT blev det lite mer action då jag fick spela gisslantagare på gamla P18. Hann dessutom med att skjuta på både Bohusdal och Norrmännen...

Mot AT på gamla P18, var det i Art/LV hallen när ni var typ 15 pers eller nåt? Galet många civila att ta hand om. Det var skoj :lala:

Var det du som blev skjuten? Jag låg som understöd under inbrytningen så jag har dålig koll på vad som hände där inne. Det small ju iaf. rätt bra när de gick in. ;-) Hur upplevde du det? Gick det snabbt? Såg det proffsigt ut?

• 2 weeks later...