Guest Krig:et Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Vad händer om man inte kommer på sin återträff?,(från sin utlandstjänst) Jag har inget emot att fara på själva återträffen och träffa alla igen men, jag kommer ha mycket på skolan då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Vad händer om man inte kommer på sin återträff?,(från sin utlandstjänst) Jag har inget emot att fara på själva återträffen och träffa alla igen men, jag kommer ha mycket på skolan då? Rent krasst kan farbror blå komma och hämta dig, men om du ringer till ansvarig person (står i inkallelse pappren) så brukar de ha förståelse när man förklarar sin situation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sportdykare Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Så en sådan återträff är inte frivillig? Varför? Är det inte bara meningen att man på en sådan ska träffa varandra igen bara, precis som en återträff med dom man gick i gymnasiet med? Eller har jag missuppfattat nåt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Så en sådan återträff är inte frivillig? Varför? Är det inte bara meningen att man på en sådan ska träffa varandra igen bara, precis som en återträff med dom man gick i gymnasiet med? Eller har jag missuppfattat nåt? Du har missuppfattat något. ;) Den är obligatorisk för att man ska kunna få en uppföljning om hur folk mår och om någon behöver ha hjälp av prehab med tex psykolog eller liknande. Hemkomstsamtalet, återträffen och enkäter är de sätt som Försvarsmakten använder för att ta hand om soldater när de kommer hem. Utöver det så är det upp till soldaten att anmäla behov. /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
sportdykare Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 OK, tack. Undra bara... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Jag fick absolut inte uppfattningen om att återträffen var obligatorisk. Det var mer "kom och drick lite öl, FM står för resan". Om den varit obligatorisk framgick det dåligt av inbjudan, eftersom jag tror jag kommit ihåg det. Eller skiljer sig detta från uppdrag till uppdrag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Jag fick absolut inte uppfattningen om att återträffen var obligatorisk. Det var mer "kom och drick lite öl, FM står för resan". Om den varit obligatorisk framgick det dåligt av inbjudan, eftersom jag tror jag kommit ihåg det. Eller skiljer sig detta från uppdrag till uppdrag?Det må ha hänt någonting senaste decenniet ;) Jo, det är obligatorisk närvaro på återträffarna, men det är möjligt att slippa med god anledning och samtal till ansvarig. Skolarbete låter inte riktigt som en vettig anledning att, om inte annat av helt egoistiska skäl träffa många av missionspolarna en sista gång, och dessutom låta FM stå för resan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 "Omtenta vs Omfest" mm.. åk dit.... Brukar sällan vara dålig stämning om man säger så... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.