Jump to content

Ny flottiljchef på F7


Recommended Posts

Hon verkar vara redigt nervös när hon tog befälet, haha. Men trevligt med ännu en kvinnlig förbandschef. Det blir väl sveriges andra? LedR har en nu va?

 

Står man framför 600 människor och en del utsända ifrån medierna så är det väl klart att man blir nervös.

Link to comment
Share on other sites

Nya C F7 har goda meriter så jag tror att det blir bra.

 

/K

 

Så länge som hon inte leder Collaborative Operational Plans som jag behöver delta i, så är jag nöjd och ställer mig i ledet av gratulanter till ytterligare en ny kvinnlig (regementschef) flottiljchef.

 

Tilläggas bör är att öv Lena Hallin var ju chef för F4 under själva nedläggningen, således verkar detta vara en trend inom FV ;)

Link to comment
Share on other sites

Nya C F7 har goda meriter så jag tror att det blir bra.

 

/K

 

Så länge som hon inte leder Collaborative Operational Plans som jag behöver delta i, så är jag nöjd och ställer mig i ledet av gratulanter till ytterligare en ny kvinnlig (regementschef) flottiljchef.

 

Tilläggas bör är att öv Lena Hallin var ju chef för F4 under själva nedläggningen, således verkar detta vara en trend inom FV ;)

Har du några erfarenheter av henne som chef?

Eller har du svårt för att ta order från en kvinna?

Link to comment
Share on other sites

Tyckte hon gjorde ett bra första intryck, visst lite dåligt schvung i "jag tar befälet" men resten skötte hon utmärkt. Dock väldigt förvånad att det inte nämnts mer på mil.se mfl ställen. Ex står gamla flottiljchefens namn kvar om man kollar på F7s hemsida.

Link to comment
Share on other sites

Nya C F7 har goda meriter så jag tror att det blir bra.

 

/K

 

Så länge som hon inte leder Collaborative Operational Plans som jag behöver delta i, så är jag nöjd och ställer mig i ledet av gratulanter till ytterligare en ny kvinnlig (regementschef) flottiljchef.

 

Tilläggas bör är att öv Lena Hallin var ju chef för F4 under själva nedläggningen, således verkar detta vara en trend inom FV ;)

Har du några erfarenheter av henne som chef?

Eller har du svårt för att ta order från en kvinna?

 

Ja

Nej

Link to comment
Share on other sites

@tikvah Grymt fylligt och informativt svar :blink: Lust att upplysa oss övriga dödliga varför denna överste skulle vara en usel chef/flottiljchef ?

 

Som man frågar får man svar.

 

Jag har aldrig påstått att hon skulle vara en dålig flottiljchef, som chef har jag bara haft problem med henne när hon har lett collaborative operational plans.

Något som jag anser att hon ville köra in absurdum, trots dåligt resultat och dålig uteffekt.

 

Bortsett från det är hon väldigt lätt att ha med att göra, väldigt drivande och väldigt framåt, så jag tror att hon kommer att göra ett ypperligt jobb som flottiljchef.

 

Angående min förmåga att ta ordrar från en kvinna, så tycker jag att det är en ytterst barnslig fråga, gripen direkt ur luften i försök att misskreditera mig och mina tidigare påståenden.

Då frågan är så pass laddad framförallt inom försvarsmakten, där vissa fortfarande har svårt med det, står det tämligen svårt att bevisa det ena eller det andra utan att dra hela en CV och påvisa alla de bra (och mindre bra) kvinnliga chefer/befäl som man har tjänstgjort med och under. Men alla som känner mig kan med lätthet skriva under att jag inte har några problem med det.

Link to comment
Share on other sites

Kul att någon som inte är flygförare (, markförsvar eller stril) blir flottiljchef. Har fått uppfattningen att det inte är så vanligt att meteorologer, FM-ingenjörer eller medicinalpersonal får sådana befattningar.

Link to comment
Share on other sites

Kul att någon som inte är flygförare (, markförsvar eller stril) blir flottiljchef. Har fått uppfattningen att det inte är så vanligt att meteorologer, FM-ingenjörer eller medicinalpersonal får sådana befattningar.

 

Det är inte första gången. Den förre F7-chefen var flygplanstekniker i grunden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...