Armyk9handler Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 I dag kl 09.00 somnade en Tjänstehund hemvärnet in... han fick under natten en stroke och efter konversation med veterinär beslöts att han fick somna in med lite värdighet kvar... jag vet inte om jag lagt denna tråd rätt nu men eftersom han var Tjh/Hv så tänkte jag berätta om den sorgliga nyheten Nu är Kronobergs Insatskompani en Tjh mindre själv kommer jag att sörja länge för han var min livskamrat i 13 år... blev tjh 2000 2 högvakter i paraden och även blivit uppvaktad av Kronprinsessan Victoria jag kan hålla på o skriva upp allt han gjort inom hemvärnet men det blir ett lååååååångt inlägg så jag gör det en annan dag just nu orkar jag inte mvh AK9H Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 må han för evigt få jaga harar i himlen. fältmössa av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 beklagar sorgen fältmössa av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortax Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 RIP. Låter som du gillade och respekterade hunden så han må ha haft ett gott liv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Att förstå hur svårt det är när en kär och trogen vän lämnar en efter så många år är svårt att förstå. Man måste nästan vara hundägare själv för att förstå det. Dock så är det något man glömmer hur påfrestande det är. Dock är Hv/Friv fel forum för det om inte hunden hade förolyckats i tjänsten. tex i samband med en olycka. Därför flyttade jag över tråden till Markan Fk Satan Blågul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Som hundägare beklagar jag djupt din förlust.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gus Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Min kamrat och hushållsterrorist är snart 13, och även fast han är fortfarande är frisk så vet jag ju att klockan tickar på...det har fått mig att tänka lite på det här med hundhimlen.....undrar helt enkelt om hundhimlen och kaninhelvetet är samma sak?...det borde det vara. Jag beklagar verkligen, men förhoppningsvis kan du finna lite tröst i att din livskamrat haft ett gott och långt hundliv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Peter2 Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Usch tråkigt att höra, lider med dej Mina två vovvar beklagar sorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Lider verkligen med Dig i Din förlust och sorg, det gör ont när det händer men Du gjorde rätt som tog beslutet. Visserligen är inte min vovve tjänstehund men jag står inför samma beslut och hon är 16 år, och jag har sån fruktansvärd beslutsångest eller om det är feghet som visar sig vet inte, har ju gjort denna resa flera gånger förut men den blir inte enklare med tiden. R.I.P och jo hundhimlen finns och där mår Din livskamrat bra nu och håller ett öga på Dig framöver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Jag beklagar sorgen. Mössa av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Mycket beklagligt. Håller tyst minut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted January 11, 2009 Report Share Posted January 11, 2009 Beklagar verkligen sorgen. Har vuxit upp med hundar. Det gör alltid lika ont att behöva skiljas från dem. De är en del av familjen, som vilket annat syskon, barn eller förälder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armyk9handler Posted January 11, 2009 Author Report Share Posted January 11, 2009 tack så hemskt mycket för de fina svar ni skrivit... det är som att förlora ett barn för mig jag och frugan har kämpat i många år med att få barn men det blir inget så hundarna är våra barn... man måste vara djurägare själv för att förstå smärtan jag genomlider tack för alla saluter och kondoleanser Animal du vet ju vem Bamse är men jag kommer till årsmötet ändå och berättar om hans bortgång ni andra...jag tackar för era svar från djupet av mitt hjärta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted January 11, 2009 Report Share Posted January 11, 2009 tack så hemskt mycket för de fina svar ni skrivit... det är som att förlora ett barn för mig jag och frugan har kämpat i många år med att få barn men det blir inget så hundarna är våra barn... man måste vara djurägare själv för att förstå smärtan jag genomlider tack för alla saluter och kondoleanser Animal du vet ju vem Bamse är men jag kommer till årsmötet ändå och berättar om hans bortgång ni andra...jag tackar för era svar från djupet av mitt hjärta Jodå, jag vet vem Bamse var. En go och en riktigt duktig hund. Du är så välkommen till årsmötet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gilthas Posted January 11, 2009 Report Share Posted January 11, 2009 Jag beklagar sorgen även om jag inte tror mig kunna förstå hur tungt det måste vara att fatta ett sådant beslut. Även om jag inte vet vem varken du är eller din tjänstehund var, så beklagar jag och sörjer som en medmänniska samt Hv-soldat. Aldrig roligt att läsa att en eller annan kollega har somnat in - läste i tidningen igår att en kapten som jag tjänstgjort under har somnat in. Mössa av och tyst minut hålls för alla som somnat in under 2008 och början av 2009. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Så har ytterligare en livskamrat gjort sin sista resa. Kl 15.15 fick min livskamrat sedan 16 år somna in på ett värdigt och lungt sätt med familjen närvarande, med tanke på hennes hälsotillstånd så var det det enda humana att göra, men det är så tungt ock saknaden är så stor och värre lär det bli vart efter situationer dyker upp där hon varit en naturlig del under alla år. Tack min vän för 16 år av obrotstlig lojalitet och en villkorslös kärlek, jag glömmer Dig aldrig!! R.I P Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Beklagar Förlusten (förhoppningsvis) Blivande hemvärnshunden Saxo här bredvid beklagar med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armyk9handler Posted January 14, 2009 Author Report Share Posted January 14, 2009 Beklagar förlusten... vet hur det känns rhdf lycka till med inträdesprovet (första steget vettu´) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 Jag vill naturligtvis beklaga er sorg men också berömma er för att ni vågar ta det overhört tunga beslut det är även om det är för era kamraters bästa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armyk9handler Posted January 25, 2009 Author Report Share Posted January 25, 2009 Sådär...nu har man berättat för min IP om hunden jag blev faktist förvånad över deras reaktion men också rörd som tusan knappt jag klarade att hålla tårarna borta (en o annan kom ju rinnandes ) min Plutonchef är helt underbar och då han själv är djurägare kunde jag ringa och prata om jag ville... han sa också ordagrant " Nu har plutonen mist en soldat för din hund var soldat ut i minsta hårstrå" tack det värmde oerhört mycket att få höra det att allt jobb jag lagt ner på min hund har varit uppskattat och är uppskattat mvh AK9H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmersson Posted February 1, 2009 Report Share Posted February 1, 2009 Aldrig rolig att ta bort ett kärt djur, kollega och vän. Jag vet hur det det känns. Det enda som kan vara tröstande är att man gjorde det för djurets bästa. RIP Link to comment Share on other sites More sharing options...
linush Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Det är aldrig roligt att förlora ett husdjur. Fältmössa av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.