davidol Posted January 5, 2009 Report Share Posted January 5, 2009 Hej! Är på jakt efter M90 Ps "ritningar", både byxa och jacka. Eller om ingen har tillgång till det, tips på var man kan få tag i dessa? Det är alltså inte enbart måtten jag är ute efter utan själva "sy-ritningarna" om man nu kan kalla det så! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted January 5, 2009 Report Share Posted January 5, 2009 (edited) Då är vi två om det, Dock vill jag ha jackan, byxorna kvittar. M90P eller M93 Sjöstridsjacka (marinens) då. Ingen som sitter på en "ritning"? //ViperFE Edited January 5, 2009 by Viper_FE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt 1cl HuggyBear Posted January 6, 2009 Report Share Posted January 6, 2009 FMV ?? Går inte spec för inköp duga till förlaga till ritning. Huggy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertHernes Posted January 7, 2009 Report Share Posted January 7, 2009 Är jag helt ute och cyklar nu eller kan man inte försöka kontakta FMV och fråga om vilket/vilka företag det är som tillverkar dessa jackor och fråga dom efter ritningar? Kanske lite långsiktigt eftersom man kanske misstas som en "konkurrent", men det är väll värt ett försök? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davidol Posted January 7, 2009 Author Report Share Posted January 7, 2009 nä tyvärr går inte det att få genom FMV, ej heller genom tillverkare eller fd textilserviceföretag som skött tvätt/lagring förr. Enda hoppet är om någon sitter på en sådan ritning eller är en jäkel på att rita av sina M90P=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 nä tyvärr går inte det att få genom FMV, ej heller genom tillverkare eller fd textilserviceföretag som skött tvätt/lagring förr. Enda hoppet är om någon sitter på en sådan ritning eller är en jäkel på att rita av sina M90P=) Hur många exemplar ska du sy upp? Köp en 90p och en rulle mönsterpapper, sprätta, mät och rita. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 Var snack om en sambeställning av 90p brallor på grannforumet, kolla där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 Var snack om en sambeställning av 90p brallor på grannforumet, kolla där. Ah! Jag vet (pratat med personalen på plats) att Active Life Equipment har planer på kopior på 90P. Kan ju vara värt besväret att höra efter där först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts