Jump to content

Nytt år på g, vad lockar 2009 med?

Nyllet

Recommended Posts

Tjenare! I morgon är det nyårsafton och tänkte att det skulle vara intressant med en tråd där man kan skriva vad det händer för kul 2009. Har ni något roligt, intressant eller spännande planerat?

Rankar mina 3 hyfsat säkra upplevelser efter kronologisk ordning

1. Bakfylla

2. Studenten :uuh:

3. Lumpen :)

/Nyllet, sugen på nytt år!

nya inlägg att raderade

nya medlemmar att varna

ev någon bakfylla.

Känns som att vara blågul på Soldf forum, och vara ordningsvakt ger samma cyniska människosyn :)

Så 2009 blir nya idioter att omhänderta, Nya LOBar och fler slagsmål att gå emellan.

mycket spännande år att vänta

Besked om man blir varslad eller inte

flytt till tjusig lägenhet

pedagogikstudier på distanns

ca 80h HV övningstid

ev usa resa i sommar

och årets första dejt är redan imorgon på nyårsdan så det kan bli ett bra år :rockon:

Firar nyår vitt som vanligt så jag mår kalas imorgon :rockon:

Mycket och intressant pedagogiskt arbete under vintern och våren hoppas jag på.

April så är det sjösättning och då börjar min andra yrkesroll med massa kul och spännade arbete.

Div skador hör till jobbet så det lär det bli i vanlig ordning, hoppas jag slipper några allvarligare nästa år jämfört mot tidigare år och iaf slipper operera eller sy.

Ska under året utveckla mitt fotointresse och bli en bättre forgraf, kanske blir en ny kamera med inte klart.

Resten får bli överraskningar hopperligen possitiva sådana.

Återtagande av acceptabel fysisk status - ligger nu på nivå med pigga 80 åringar...

Bli kvitt mitt beronde av Coca-Cola / Pepsi.

Då är vi två som påbörjar återtagningen i 2009. Uff, stress på jobb, stress med småbarn hemma har renderat i 15 extra kg på 3 år..

Jag skyller detta ENBART på barna :rockon:

Alla sover tyst det är i huset...

Massor!

Först delaktigheten:

ev någon bakfylla.
Inte idag..! Om jag håller mig i skinnet kanske jag t.o.m. får OK på vidare äventyr... ;-)

... Pappa framåt valborg...
Grattis!

Om allt går väl kommer vår 3:e i slutet av mars (*)

Sjösättning i april, därefter se hur mycket soppa det är fysiskt möjligt att bränna upp med en 2-taktare...
Har du ngra tips på hur vi ska/bör om-motorisera våran Fjordling från 115-hk tvåtakt (såld) till ngt likvärdigt..?

Alla tips mottages tacksamt.

Desutom:

i. Husrenovringen gåt iaf inte bakåt.

ii. två projekt inom volontärverksamheten börjar fungera...

iii. Får jag och (nyss hemkomna) kollegan en vettig tjg/utb-plan (åtminstone likvärdig övriga RO) så ser jag fram emot ytterligare tjg såväl hemmavid som i US.

Gud förbjude.., LedR kanske t.om. får till en RO-ansvarig som kan ordna giltiga kontrakt... :clap:

(*) Ta i trä, jag ska bli pappa igen! :clap:

Jag är världens lyckligaste människa. Om allt går väl väntar vi vårat 3:e barn i mars!

Alla andra planer får anpassas, det svider överallt, men: min halva av föräldraledigheten är min halva... :)

Jag är pappaledig nu och frugan jobbar. Med SGI-taket får vi - tillsammans - ut ~1/3 av vår 'vanliga' inkomst...

/Pontus

Alla sover tyst det är i huset...

Massor!

Först delaktigheten:

ev någon bakfylla.
Inte idag..! Om jag håller mig i skinnet kanske jag t.o.m. får OK på vidare äventyr... :)

... Pappa framåt valborg...
Grattis!

Om allt går väl kommer vår 3:e i slutet av mars (*)

Sjösättning i april, därefter se hur mycket soppa det är fysiskt möjligt att bränna upp med en 2-taktare...
Har du ngra tips på hur vi ska/bör om-motorisera våran Fjordling från 115-hk tvåtakt (såld) till ngt likvärdigt..?

Desutom:

i. Husrenovringen gåt iaf inte bakåt.

ii. två projekt inom volontärverksamheten börjar fungera...

iii. Får jag och (nyss hemkomna) kollegan en vettig tjg/utb-plan (åtminstone likvärdig övriga RO) så ser jag fram emot ytterligare tjg såväl hemmavid som i US.

Gud förbjude.., LedR kanske t.om. får till en RO-ansvarig som kan ordna giltiga kontrakt... :clap:

(*) Ta i trä, jag ska bli pappa igen! ;-)

Jag är världens lyckligaste människa. Om allt går väl väntar vi vårat 3:e barn i mars!

Alla andra planer får anpassas, det svider överallt, men: min halva av föräldraledigheten är min halva... :)

Jag är pappaledig nu och frugan jobbar. Med SGI-taket får vi - tillsammans - ut ~1/3 av vår 'vanliga' inkomst...

/Pontus

Låter som ett spännade år för Dig.

Det enda område där jag kan vara till nytta inom är båtmotorn, kolla på en Mercury Optimax 135 hk det är riktigt fina maskiner med 2 taktarens alla fördelar men miljövänliga och soppasnåla som en 4 taktare, har en mindre modell på ena båten och är helnöjd.

Fjordlingarna tål mera än så men kräver då ombyggnad men jag vet vissa som kör med 225hk på Fjordlingar och då gå det undan :clap:

Från och med imorgon finns det hopp för ett bra år(hade några bekanta över och har ett par timmar av städning/diskning att se fram emot så den här dagen blir svår att rädda).

-Nytt jobb

-Fotbollsresa till London

-Eventuell flytt till Stockholm

-Förhoppningsvis inga barn :clap:

• 2 weeks later...

Plugga dubbelt.

Lägga ner en massa tid i spexet ->omtentor...

Försöka pussla ihop en scouttermin på två ledare och 30 8-9-åringar.

Lära mig åka bättre off-pist, testa på randonée och telemark.

Tågluffa i Europa.

Måla en tavla.

Träna hårdare och oftare och bli bättre.

Gradera i kendo.

Gå kurs i körsång.

Ja, sedan kan man ju hoppas på att man får åka ner till LG i slutet av augusti/början av september och bli en del av FS18, men chanserna känns inte så stora.

Lite sent svar med ändå.

Mercurys Optimax tycker jag är trevliga, 3-cylindriga 2-taktsmotorer med direktinsprutning ger både god bränsleekonomi, underbart klös i vattnet o minimal miljöpåverkan.

http://www.brunswickmarine.se/?nid=14835&lcid=1053

Satte själv en 90 hk Optimax på min Ryds 568, inte provkört det exemplaret ännu dock. :D

Sen tycker jag Honda är trevligt också, men jag vill helst undvika fyrtaktare då de stjäls betydligt oftare enligt de siffror jag kikat på.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...