Jump to content

Tjänstebefriad?


Guest Fälthinken

Recommended Posts

Guest Fälthinken

Hej!

 

Jag har gjort lumpen i In2 och dom drog in med en månad så att jag "muckade" en månad tidigare. Men juridiskt sett så är vi bara tjänstebefriad. Vi får dessutom lön under denna perioden och idag fick vi lönepappret och i specifikationen så står det att jag har fått dagersättning (72kr/dag) och muckarbidraget (327dagar x 72kr). Men jag har inte fått något förplägnadsersättning för denna månaden jag varit tjänstebefriad. Frågan är om jag ska ha förplägnadsersättning eller något liknande för att jag får ju inte mat eller husrum av Försvarsmakten under månaden som jag varit tjänstebefriad.

Menmen jag ska iallafall ringa till adjutanten på måndag för att jag har fortfarande inte fått mitt s k fritidsbidrag på 1100 kr (lång historia). Så då kan jag ju fråga detta med!

 

Tack på förhand

 

UKM from GAQ Ing2 2008

Link to comment
Share on other sites

Nu gör det mig visserligen ont att hjälpa en femtekompanist, men att vara ingenjör förpliktigar ... :P

 

Förplägnadsersättningen utbetalas 25 istället för 19, som muckbidraget, så pengarna kommer att trilla in på kontot tids nog. I den utbetalningen kan även andra saker komma med, jag fick en reseersättning där. Varför det är så vet jag inte, men i boden gör de ju lite som de vill.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Fälthinken
Nu gör det mig visserligen ont att hjälpa en femtekompanist, men att vara ingenjör förpliktigar ... :P

 

Förplägnadsersättningen utbetalas 25 istället för 19, som muckbidraget, så pengarna kommer att trilla in på kontot tids nog. I den utbetalningen kan även andra saker komma med, jag fick en reseersättning där. Varför det är så vet jag inte, men i boden gör de ju lite som de vill.

 

 

Hahaha :P joo jag märkte att ett lönekuvert damp ner i postlådan! så jag har fått min förplägnadsersättning :rolleyes: nu ska jag bara höra hur det går för mitt fritidsbidrag för den fick jag inte nu heller :P Tack för svar, Ingenjör-broder!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...