Jump to content

Sony Vegas 8

Vamtiin

Recommended Posts

Är det någon här som är duktig på detta program som kan berätta för mig hur man kan ta ett klipp, och sen dela på klippet så man gör två eller fler klipp av det?

Jag måste göra så med ett antal filmer jag o vännerna har gjort för att kunna ladda upp på youtube nämligen.

Tacksam för hjälp! :worthy:

Är det någon här som är duktig på detta program som kan berätta för mig hur man kan ta ett klipp, och sen dela på klippet så man gör två eller fler klipp av det?

Jag måste göra så med ett antal filmer jag o vännerna har gjort för att kunna ladda upp på youtube nämligen.

Tacksam för hjälp! :worthy:

Nu är jag ingen expert på Sony Vegas, men jag har jobbat en del med Avid, Premiere, Final Cut m.fl, och där brukar det bara vara att sätta ut markören i tidslinjen där man vill klippa och sedan gå upp i någon edit-meny och välja cut eller split. Det finns alltid kortkommandon för så basala funktioner också, du hittar dem säkert med lite googling eller i hjälpfilen.

Det kan ju vara så att han har trial versionen dock.

Att klippa upp ett klipp är enkelt. Bara klicka på det och sedan så drar du med musen under det. Gör ett litet klipp bara så kan du dra och minska delarna sedan.

Eller så kollar du på youtube, finns gott om guider där.

Blir lite virrigt när man inte har det framför sig att förklara.

Jo, jag har fixat det :clap:

(glömde bort tråden då jag avprenumererade på den >.<)

Det är att flytta markören till där man vill klippa och sen trycka på S.

Och jo, det var (är) trialverisionen. Vill kolla så att man inte kastar pengar i onödan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...