Jump to content

Fallout 3

Stefan F

Recommended Posts

Ja, jag har klarat ut det. Har längtat efter det vääääldigt länge (Fo2 är ett av världens bästa spel enligt mig) och blev absolut inte besviken, förutom på en grej: när du klarar huvud-questen så kan du inte fortsätta lira och gå runt i världen. Så dagens tips är väl att fullfölja alla dina sidquester och klara av all upptäcksfärd innan du bestämmer dig för att jaga pappa.

Har inte testat något av de tidigare Fallout-spelen, så det är helt nytt för mig.

Jag är positivt inställd till en mindre värld än i Oblivion. Hellre det, och fler unika karaktärer, än som det blev i Oblivion - stort för storlekens skulle (förutom det så var Oblivion ett helt suveränt spel).

Ligger just nu någonstans mellan level 3 och 4. Känns som jag börjar på häng på't.

Har dock "lyckats" fastna två gånger utomhus på (eller mellan) klippor, samt en ordentlig krash. Jag kör PC-versionen.

Tycker det är riktigt skoj faktiskt, spelat färdigt det på 8 timmar. och Kört igenom det nu kanske.. 2-3 gånger på olika sätt för att testa olika möjligheter och insett att man kan verkligen välja hur spelet är och blir!

Rejält sköj, kommer spelas många gånger om =)

får... 4 MÖP poäng utav 5 Möjliga.. :worthy:

Första spelet på mycket länge som fått mig att fastna. De senaste kanske två åren är det endast Call of Duty 4 och Company of Heroes som jag spelat igenom, men Fallout 3 tycker jag verkligen om.

Har följt huvudplotten en bra bit, men skall nog följa rådet att göra mer sido uppdrag...

Jag skulle vilja säga att allt innehåll i spelet är bra synd bara att det är så lite av det. Main quest och spelet som sådant är åt helvete för enkelt jämfört med Fallout 2. Jag tycker att det är sällan man får jobba ordentligt. Super mutanterna är ett skämt i jämförelse med dom i Fallout 2. Om man bara följer instruktionerna så klarar man spelet rätt fort, till skillnad från tvåan där man fick tänka och leta som fan för att komma vidare. Jag hade hoppats på att få använda repair och bygga lite skojiga vapen men har knappt hittat något av intresse.

Det som funkar bäst är att med undantag för vissa buggar så funkar spelsystemet. Man får springa runt och utforska vilket jag älskar. Det till och med så långt att jag aldrig behövde gå till Galaxy Radio för att jag redan hittat det jag letat efter. Jag hade kul när jag spelade men blev besviken på att det inte han utveckla sin fulla potential innan det tog slut.

• 2 weeks later...

Har klarat spelet en gång och är på nivå 9 i min andra spelomgång, då jag agerar tvärt emot vad jag tidigare gjort (första gången gjorde jag val utifrån min riktiga personlighet, nu agerar jag rötägg), vilket har resulterat i helt nya upplevelser. Märkte att jag faktiskt bara utforskat kartan till ca 30% när spelet var slut, eftersom jag var för fokuserad på storyn. det finns en hel värld att utforska. Jag tycker absolut att spelet är en värdig uppföljare. dock är det synd att spelet är lite väl instyrt på storyn. Jag hade gärna sett att man kunde bli medlem i The Enclave eller BOS och göra uppdrag åt dem utanför storyn. Men jag är annars helt nöjd. Bra spel.

89%/100

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...