Jump to content

Bra inköpsställen?

fältbyxa

Recommended Posts

• BlåGul -1

Skjorta m/93 FN kan man köpa på Livgardets serviceförråd eller på HKV:s dito.

Byxa m/60 har jag sett på ÖB men det var några år sedan sist. Men vad i all världens väg ska du med dem till? Det var ju ett bra tag sedan den utgick.

/K

M60 byxorna vill jag ha för jag har en passande kavaj ( från 1962 ) som är ganska snygg, och jag kan ju inte ha mörkblå byxor till dom heller. :banghead:

Och jag sa fel med skjortan jag menar fältskjorta 90 men blå.

Men jag är ju inte militär, får man då gå in på Livgardets serviceförråd?

Gardesbutiken ligger inne på regementet så den lär du inte komma åt om du inte gör lumpen eller hv o dyl

Fältskjortorna dyker upp lite då o då på tradera men du kan ju annars kika runt på typ surplus.se, militart.se eller mil-con.se

Jag har inhandlat blå M90 skjorta (Vad den heter egentligen har jag ingen aning om.) på Gardesbutiken för ett par år sedan, när jag senast var där. Någon som varit där nyligen kanske kan bekräfta om de finns kvar? De jag har är dessutom aningen tunnare än grön motsv. Varför vet jag inte.

Teori eller fakta? Man kan tycka att samma behov av tunnare skjorta har t.ex. personal i strv och motsv. på land. Samt behov av tjockare skjorta har däckspersonalen på sjön. Trots det finns det inte två tjocklekar av båda, vad jag vet. Jag vet att det finns en tröja M90, men det är ullfrotté och den är av inte avsett mtrl. Eller så blev det bara så att blå är tunnare än grön, vad vet jag.

Försöker absolut inte sätta dig på plats. Undrar bara...