Jump to content

U-listor efterfrågas

Sleipnir

Recommended Posts

Det kanske de kan, men om någon har så kan ju jag som stf-GB få lite kvällslektyr utan att behöva besvära mina chefer.

Besvära dom så får dom göra skäl för den extra ersättningen dom får per år ;)

Nu började jag oxå fundera över u-listor igen..Kanske dags att man får tag i några så man har lite koll på vad som ska finnas på grupp,pluton och kanske även kompani..

Ok. Nån som har "gamla" packlistor som inte är H/S, om det nu står för "svårt att få tillgång till".

Mest så att jag kan få ett hum om hur BV ska lastas. Sen kan man ju plocka bort det vi inte har i IPn. Eller nåt.

Själva listorna är öppna, men inte systemet som lagrar dom. Därav så kan man få listorna, men det är ett meck.

Tycker det är självklart att utbildningsrupperna skall skriva ut U-listorna och distribuera dem till kompanieledningarna.

Själva listorna är öppna, men inte systemet som lagrar dom. Därav så kan man få listorna, men det är ett meck.

Tycker det är självklart att utbildningsrupperna skall skriva ut U-listorna och distribuera dem till kompanieledningarna.

Visst är det självklart. Men varför inte fråga här också i väntan på att ubildningsgruppen beställt hem U-listorna för distribuering bland kompanierna? Det är inte alltid byråkratins kvarnar maler fort, speciellt inte om brevutskick bara sker en gång i veckan.

/D (som är otåligare än så och som brukar få vänta på beställda personalrullor i 4+ veckor)

Plutonen i fråga är fristående (otroligt nog). Sedan ägnar sig aktuell utbildningsgrupp väldigt mycket åt att fastställa vilken del av mtrl. som vi kan få ut, och vilken dom tror vi fått ut, istället för en diskussion kring vad vi borde ha (av goda skäl i och för sig, men ändå).

Är det den "nya" plutonen som ni ska sätta på Bv?

Har ni hittat något TGB30 kok att lägga rabarber på?

Stämmer bra det. Och nej, inga kok verkar finnas att uppbringa. Sedan fick ju Bataljonen för sig att ignorera kravet på Insatskompani och skjuta det till 2010, därav så väljer jag att köra bandvagn nästa år, och vara biträdande logföreträdare (C tpgrp blir logföreträdare).

Blev lite OT, vi tar resten i HV/Friv forumet under utbildningsgruppens tråd).

Edited by Sleipnir