Guest Tisch Posted October 14, 2008 Report Share Posted October 14, 2008 Hej Jag undrar om de är någon som vet vad de är för krav på mönstringen för att göra sans till televapen befäl. Undrar främst över inskrivningsprovet samt synkrav. Är det någon som kan? Tack på förhand=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest M Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Hej Jag undrar om de är någon som vet vad de är för krav på mönstringen för att göra sans till televapen befäl. Undrar främst över inskrivningsprovet samt synkrav. Är det någon som kan? Tack på förhand=) Mig veterligen är utbildningen lagd på is tillsvidare. Ett tips är väl att ringa till LedR och kolla. Språkutbildningen är helt och hållet nedlagd. Kraven generellt är någor högre på de mentala och studiemässiga delarna av mönstringsprovet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted October 20, 2008 Report Share Posted October 20, 2008 Hej Jag undrar om de är någon som vet vad de är för krav på mönstringen för att göra sans till televapen befäl. Undrar främst över inskrivningsprovet samt synkrav. Är det någon som kan? Tack på förhand=) Mig veterligen är utbildningen lagd på is tillsvidare. Ett tips är väl att ringa till LedR och kolla. Språkutbildningen är helt och hållet nedlagd. Kraven generellt är någor högre på de mentala och studiemässiga delarna av mönstringsprovet Lumpen.nu skriver om två befattningar: PD 705 Operatör Telekrig (kräver SANS) och PD 800 Televapengruppbefäl. Televapenbefäl är borttagen och ersattes av Operatör Telekrig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.