turner Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 Jag undrar om någon använder sig av kängan av märket SWAT, vad tycker ni om dem? lite utvärdering/köpråd helt enkelt. Själv så är jag sugen på "swat classic side zip". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jagge66 Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 Jag undrar om någon använder sig av kängan av märket SWAT, vad tycker ni om dem? lite utvärdering/köpråd helt enkelt. Själv så är jag sugen på "swat classic side zip". Helt ok som kasern känga. Inte att rek i fält. Då rekomenderas Meidl el Lundhags. // Jagge. KJS Grön Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muffe Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Är "SWAT Classic 9" Tactical" en känga att rekommendera? http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1069 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 Är "SWAT Classic 9" Tactical" en känga att rekommendera?http://www.garderoben.se/produkt.php?id=1069 Har inte testat den själv, Men har inte hört bra saker om SWATmodellerna. Tänk på att kängor är en av dom prylarna där man inte ska gå på priset, Var rädd om fötterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RescueTeam Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 (edited) Beror på vad du skall ha kängorna till? Skall du vara ute i terränglådan och krypa/kriga... nej det finns bättre.... skall du ha dem i byn och knalla omkring...eller jobbar du som väktare OV/Skyddsvakt mm... klockrena..... men då rekommenderar jag Swat duty Air Side zip.... Edited October 6, 2008 by RescueTeam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Jag har inte brukat SWAT kängorna men då jag har använt många andra kängor så som Meindl, Magnum, Lowa, 5.11 så är min spontana uppfattning efter att ha pillat en del på SWAT kängorna att de är billigare [i utförande] och enklare än ex: Magnum/5.11. Jag skulle nog gå så långt att säga att min första reaktion var "billig skit". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RescueTeam Posted October 6, 2008 Report Share Posted October 6, 2008 Jag har inte brukat SWAT kängorna men då jag har använt många andra kängor så som Meindl, Magnum, Lowa, 5.11 så är min spontana uppfattning efter att ha pillat en del på SWAT kängorna att de är billigare [i utförande] och enklare än ex: Magnum/5.11. Jag skulle nog gå så långt att säga att min första reaktion var "billig skit". 2Sharp... Swat kängorna är i klass med magnumkängorna... jag har använt båda i tjänsten, dels i mitt yrke och dels på Balkan.... dom är likvärdiga i kvalitet, dock är Swat Duty Air lite mjukare åt hälen när det gäller att gå på betong, asfalt mm.... men annars håller de lika bra/Dåligt båda 2. men det är min uppfattning... 5.11 upplever jag som lite för hårda, mina fötter gillar dom inte riktigt... men jag vet kollegor till mig som säger att dom är underbara dock lite varma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts