Jump to content

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Mechanix Original är för mej den bästa stridshandsken jag använt. Använt allt från Hestra, Magpul, 5.11, Tegeram, FMs, och denna är nog den bästa. Mitt andra par håller dock på att ge upp framme vid pekfingret precis som mitt första par. Detta dock efter 18 månaders kontinuerlig användning. Sen att den är en av de billigaste på marknaden runt 250-300sek gör det bara bättre.

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, employed said:

Mechanix Original är för mej den bästa stridshandsken jag använt. Använt allt från Hestra, Magpul, 5.11, Tegeram, FMs, och denna är nog den bästa. Mitt andra par håller dock på att ge upp framme vid pekfingret precis som mitt första par. Detta dock efter 18 månaders kontinuerlig användning. Sen att den är en av de billigaste på marknaden runt 250-300sek gör det bara bättre.

 

 

Jag håller med föregående talare!

Dock så önskar jag att det fanns någon FR-modell att få tag i.

 

Handskarna kan även kompletteras med Hestra liners så funkar de förvånansvärt bra även under nollan.

Edited by Adeptus Bellum
Stavade som en kratta
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Kan rekommendera Hestra JOBs "Omega"-handske (som t ex säljs på Clas Ohlson) om man vill ha en skaplig handske till skapligt pris som är skapligt lätt att få tag på, har skapligt rätt färg och håller skapligt länge: https://www.clasohlson.com/se/Arbetshandske-Hestra-Omega/Pr409943010

Har ett par som stridshandskar och ett annat par som bilmeckhandskar och det senare paret börjar väl bli lite slappa i skinnet men inga hål i fingrarna ännu trots ganska många timmars användning.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...