Jump to content

KS 08 antagna


Recommended Posts

  • Replies 313
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjena,

Hittade detta forum efter ett tag...

 

Ska åka ner som C pskgrp, snackade med min plutonchef som sa att jag kommer hamna på QL, 1:a plut, 1:a grp.

D.v.s om det blir som han tänkt sig. Tror hur som helst att det ska bli kul som fan att dra ner oavsett var man hamnar.

Link to comment
Share on other sites

Uttagningen till KS 08 är nu avslutad och besked är utskickade. Du som ännu inte fått besked har tyvärr inte fått någon plats. Det har varit vissa problem med utskicken som inneburit att några som inte kommit med ej har fått svar.

Från www.mil.se/int

Link to comment
Share on other sites

Ja, man har fan inte mycket att fördriva tiden med fram tills man åker... men det är ju rätt gött det med iof.

jag har lagt ner pluggandet tills vidare och jobbar inte så mkt, jobbar extra som spanskalärare, jag försöker umgås så mycket som möjligt med nära o kära .....

Link to comment
Share on other sites

Ja, man har fan inte mycket att fördriva tiden med fram tills man åker...   men det är ju rätt gött det med iof.

jag har lagt ner pluggandet tills vidare och jobbar inte så mkt, jobbar extra som spanskalärare, jag försöker umgås så mycket som möjligt med nära o kära .....

Samma här.. tog ett sabbatsår från chalmers. Jobbar som timvikarie nu.. rätt skönt faktiskt. jobbar några dar och är ledig några dar..

Link to comment
Share on other sites

Tja, jag var med IM01 och IM02 (marinens int. insatsstyrka) , så jag har väl någorlunda koll på "formalia" (försäkringar, regler, förordningar) och ROE men det är klart att nu är det ju verkligen "the real thing"

Link to comment
Share on other sites

sign/bilf ...skulle eg ha åkt som stabass/underättelse, men han som rekryterade mig ringde mig senare på kvällen och sa att det var nån "hotshot" på UD som hade handplockats för jobbet, men det är ju skitsamma bara man får komma iväg ju :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Ja visst är det det... Jag sökte egentligen till span soldat, men jag fick höra att det i regel är officerare från fallskärmsjägarna som tar dom befattningarna, så jag trodde det var kört, men då ringde dom och ville ha mig som Gruppchef på en skytte pluton.

Link to comment
Share on other sites

Morsan var väl inte överförtjust, men när hon fattade att jag hade tänkt över det ordentligt så blev hon lite lugnare. Farsan var nere en vända i libanon i början av 80 talet så han tyckte det var okej så länge jag viste vad jag gav mig in på. Har ingen flickvän för tillfället så jag slapp den disskutionen...

Link to comment
Share on other sites

Morsan var väl inte överförtjust, men när hon fattade att jag hade tänkt över det ordentligt så blev hon lite lugnare. Farsan var nere en vända i libanon i början av 80 talet så han tyckte det var okej så länge jag viste vad jag gav mig in på. Har ingen flickvän för tillfället så jag slapp den disskutionen...

Det var exakt så för mig med!! :ph34r: .. mammor är ju mammor, iirritende är bara att "flickvänskandidater" har börkjat dyka upp på sistone, typiskt nu när man åker... ;)

Link to comment
Share on other sites

Fan...  jag visste det.  Det är samma här! När man inte vill ha nån, då jävlar kommer dom. Märkligt som fan det där...

Fan Joanzon, vi har mkt gemensamt ...jag har en teori om det där med brudar nu innan man åker.... de har en inbyggd radar som ger utslag på blivande KS-soldater :P

Link to comment
Share on other sites

Jag ska fan köra det som stående raggreplik när jag har kommit hem fr KS:

-Bruden: Så vad gör du annars?

-Leo: ähh, ska åka ner till Kosovo snart ( Ben Affleck Armageddon min)

 

..Varpå Leo beställer en taxi till honom o bruden.... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

:ph34r:

Här uppe i Norrland flyr brudarna så fort de känner lukten av vapenfett.....att vara militär är ungefär lika imponerande som att vara förste städare på reningsverket.....

Men de tligger lite i de tni säger...nu när man väl fått för sig att åka till Kosovo, då dyker nån fin tjej upp helt plötsligt....menmen, hon får vackert vänta!

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha...  det lär funka!

 

när rycker du in?

22:e april, inte en minut för tidigt!

Jag rycker inte in förens den 5 maj... så det är ett tag kvar. Men man räknar ju dagarna.

Har du nån koll på vad man bör ta med sig ner och sånt?

Link to comment
Share on other sites

:ph34r:

Här uppe i Norrland flyr brudarna så fort de känner lukten av vapenfett.....att vara militär är ungefär lika imponerande som att vara förste städare på reningsverket.....

Men de tligger lite i de tni säger...nu när man väl fått för sig att åka till Kosovo, då dyker nån fin tjej upp helt plötsligt....menmen, hon får vackert vänta!

det är det fina med Kalmar, det kryllar inte direkt av militärer... :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...