Jump to content

Bor långt ifrån regementet

Guest Lindman

Recommended Posts

Guest Lindman

Om man ligger inne på K4 eller I19 och bor i Skåne, hur tar man sig då hem?

Är det med flyg på helgpermissionerna och tåg på längre ledigheter eller hur är det?

Guest super Matrosen

Eller så skiter man i att ta sig hem hehe:)

Ska ligga vi berga sedan och "bor" i skåne men jag funderar på att stanna kvar på de korta permissionerna..pallar inte ta mig hem när det är så långt hehe

Eller så skiter man i att ta sig hem hehe:)

Ska ligga vi berga sedan och "bor" i skåne men jag funderar på att stanna kvar på de korta permissionerna..pallar inte ta mig hem när det är så långt hehe

Mohaha.. du får väl åka tåg hela vägen typ?

Ganska skoj.. folk som bodde lite närmare får åka tåg. (kan ta uppemot 15h) Bor man längre bort, så flyger man (ca 4-5h totalt)

Mohohahaa.

:P :devil :P

Ok. Detta är en klassisk historia om kompisens kompis som har...

Kompisens kompis låg inne som brandman på något litet flygfält i Norrland i närheten av riksgränsen. Eftersom han och dom andra som han låg inne med var intresserade av att åka snowboard så frågade dom om det gick att fixa en stuga i riksgränsen istället för att få biljetter. motiveringen var att detta skulle bli billigare än att köpa flyg/tåg biljetter till dom. Hur som helst. han/hon dom pratade med tyckte att det lät som en bra deal. Så dom fick sig en stuga i riksgränsen istället för hembiljetter. Mycket snowboard skall det dessutom blivit.

Alla dessa resor var f-n så jobbiga när man gjorde lumpen, inte för att jag hade toklångt att åka. Åkte Strängnäs -Göteborg, Strängnäs - Karlstad och Strängnäs - Nyköping.

Det blev till GBG och Karlstad först buss och sedan tåg med ett eller flera byten, allt för att man inte skulle kunna vila ut under resan hem/tillbaka. Sedan skulle man ju ta sig hem via lokaltrafiken i de två städerna innan man kunde softa in i soffan med en pilsner.

Tacka vet jag bussen till Nyköping, då var man hemma innan man hann sätta sig på bussen.

Hehe man hade det skönt när man låg inne, tog 35 minuter med buss att ta sej hem eller om man skullle stanna hos flickvännen som bodde granne med p10 bara 400 meter dit

Hörde en gammal skröna från Jugoslavien, om den är sann eller inte vet jag inte.

När man ryckte in så packades alla civila kläder (prylar) och skickades hem. Till saken hörde att man skulle tydligen bli placerad så långt hemifrån som möjligt. Och det var tydligen VÄLDIGT glest mellan hemresorna. Känns ganska skönt att det inte är riktigt likadant här.

Vill återigen betona att jag inte vet något om sanningshalöten i ovantsånde.