Jump to content

Ändra mönstringsval i efterhand?

Guest Velar'n

Recommended Posts

Hejsan!

Jag ska mönstra om en vecka och jag vill verkligen göra lumpen, däremot vet jag inte som vad. Tidigare ville jag nog helst ligga på något fartyg för att sedan läsa beskrivningarna för spaningssoldaterna och villa ligga där för att sedan bli sugen på att göra lumpen som MP, för att sedan bli sugen på att rycka in som skyttesoldat Strf90 osv och nu har jag börjat fundera på flottan ingen.

Är supervelig helt enkelt, brukar inte vara det i vanliga fall men nu kan jag verkligen inte bestämma mig.

Nu tror jag att jag har bestämt mig för att försöka bli amfibiesoldat, då det verkar vara en mix av båt och skärgårdsliv och skyttesoldatandet. Men jag är långt från säker.

Går det att efter mönstringen byta tjänst så länge jag bara uppfyller kraven för den? Är det struligt?

Guest Sköldberg

Har du "tur" så kommer pliktverket att lösa det åt dig. Du kommer att prestera en viss nivå på testerna, pliktverket kommer att titta på dem och sen så kommer du att få välja mellan en handfull tjänster. Ha inte för stora förväntningar på att du kommer att kunna välja och vraka bland befattningar, risken är nämligen stor att du blir besviken.

Lycka till på mönstringen!

Har du "tur" så kommer pliktverket att lösa det åt dig. Du kommer att prestera en viss nivå på testerna, pliktverket kommer att titta på dem och sen så kommer du att få välja mellan en handfull tjänster. Ha inte för stora förväntningar på att du kommer att kunna välja och vraka bland befattningar, risken är nämligen stor att du blir besviken.

Lycka till på mönstringen!

Tackar!

Nej har förstått att vissa utbildningar kan jag inte få så det är väll fördelen med att jag har så "breda" önskemål. Får jag inget inom pansar borde ju något inom marinen vara ledigt t.ex, men får jag välja blir det nog amfibiesoldat eller Bassäk då det verkar vara bra mixar av vatten och skog om vi säger så. Dessutom har jag fått intrycket av att det inte är överhårt samtidigt som det knappast är lökigt, eller har jag fel på någon punkt?

då har du ju dina mål så det enda som spelar roll nu är att göra så gott du kan på mönstringen för att du ska ha någon chans att få den tjänst du vill.

skulle du inte få den tjänst du tänkt dig så försök få göra lumpen iaf för det är nyttigt och oavsett vad du är i lumpen så kommer du säkerligen ha roligt.

På din fråga om Amfibie är lite hårt och lite lungt så är det en relativ fråga, många brukar tycka att det är jobbigt och även där så blir folk tvungna att sluta sin värnplikt pgra att dom inte klarar tjänsten, men om du är på så tycker jag klart att du ska pröva.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...