Jump to content

Bomber å Lavetter

Aigore

Recommended Posts

En liten lysning.....

Är det någon som sitter på fina bilder på bomber och bomblavetter till Viggen eller har en länk till någon matnyttig sida? B-) Har suttit å sökt på nätet en stund nu men hittar bara gryniga småbilder på all död och förintelse som kunde hänga under vingarna :(

Ärligt talat så vet jag inte ens beteckningarna på svenska bomber :Malaj:

En liten lysning.....

Är det någon som sitter på fina bilder på bomber och bomblavetter till Viggen eller har en länk till någon matnyttig sida? B-) Har suttit å sökt på nätet en stund nu men hittar bara gryniga småbilder på all död och förintelse som kunde hänga under vingarna :(

http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1...oll/walk519.htm

En liten lysning.....

Är det någon som sitter på fina bilder på bomber och bomblavetter till Viggen eller har en länk till någon matnyttig sida? :Malaj: Har suttit å sökt på nätet en stund nu men hittar bara gryniga småbilder på all död och förintelse som kunde hänga under vingarna :(

http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1...oll/walk519.htm

Tusen tack Muts! :worthy:

Självklart låg det bilder på ett ställe där jag häckar rätt ofta B-) ja ja

Blev lite nyfiken på lavetten till RB04E på bilden, vad innehåller den för elektronik det ser ju ut som en radom av något slag i nosen.

Fast om man tittar på nästa bild (där en RB04 hänger under vingen) så ser man att den lavetten inte har någon radom i nosen.

Har nog walkaroundbilder på JA37, därav inte så mkt bomber. men dock skarp RB74 + ev ARAK

Helt klart matnyttiga bilder i alla fall, jag har bra bilder på själva flygplanet men det är lite sämre ställt med lavetter, balkar och vapen så det vore välkommet :Malaj:

Jag har liknande bilder (samma flygplan) som hemsidan du vart länkad till, intresserad?

Edit: Slängde upp 2 bilder som inte visade samma sak som de på hemsidan.

rb7430mmakandr3.th.jpg

Rb74(?) och 30mm AKan.

p8050051av2.th.jpg

Samt arak.

Edit2:

Bläddrade lite till och hittade mer pangpang.

bk90yx4.th.jpgp8050041tc6.th.jpg

Jag tar gärna en identifikation på patronen/granaten som syns på sista bilden, tackar.

Edited by Berg

my bad my bad! Det är inte napalm! Det var en annan bild jag la upp men det var från en Lansen som jag plockade bort, glömde plocka bort parantesen.

Dock har jag sett en film då en vigg napalmbombar en Strv103. Vet inte vart den är dock.

Edited by Berg

my bad my bad! Det är inte napalm! Det var en annan bild jag la upp men det var från en Lansen som jag plockade bort, glömde plocka bort parantesen.

Attan...verkade koolt ju :lala:

Kanske hängt andra knepiga tingestar under vingarna på våra Viggar? Testades det någonsin laserstyrda bomber på Viggen?