Jump to content

Flyttat mönstringsdatum - sämre möjligheter?

Recommended Posts

Jag har åkt på en jävla magsjuka (ev salmonella) efter en utlands semester och skulle egentligen mönstra imorgon den 11e.

Men jag har nu ringt till pliktverket och fått en ny tid att mönstra på.

Kommer det ge mig sämre möjligheter? För i min trånga skalle så får jag för mig att ju längre året gått desto mer försvinner alla platser :surprise:

Det är som Jomini säger. Pliktverket delar upp året i 4 perioder, perioderna följer ungefär kvartalen. Man komkurrerar med de andra mönstrande under sin egen period om tjänsterna. Så att mönstra tidigt/sent under perioden eller året spelar ingen roll. Dock så kan ju konkurrensen mellan perioderna skilja sig åt, men det är ju inget man kan veta eller göra något åt.

/Nyllet

Okej känner mig fortfarande inte 100% frisk men ska mönstra på onsdag. Om dem ger mig uppskattat värde i kondis, väger det sämre då?

Tänkte en uppskattad 6a mot en "trampad" 6a?

Nej. På pappret kommer det att stå en sexa, inte något om hur du erhöll den.

/Gelly

Säker? Har för mig att det stod i mina papper att den var skattad (fick min 6:a skattad). En asterisk, eller nåt.

Får förtydliga mig lite. I själva antagningsprocessen spelar det ingen roll om den är skattad eller inte, sen är det möjligt att det står i papprena som du säger. Diskussionen kom upp när jag själv mönstrade och detta var vad de sa då.

I övrigt ber jag om ursäkt att jag var otydlig innan.

/Gelly