Jump to content

Sökes: Anvisningar för mönstermålning av fordon


larsa

Recommended Posts

Det finns en skrift som heter "Anvisningar för mönstermålning" som handlar om 4-färgs camomålning av försvarets fordon. Jag har en dålig kopia av den.

 

Nu håller jag på att måla om min TGB30 och skulle vilja ha en bra kopia på Typex 7 ur den boken.

Om det är någon som har ett originalex eller en bra kopia skulle jag vara tacksam för hjälp med Typex 7.

Link to comment
Share on other sites

Det finns en skrift som heter "Anvisningar för mönstermålning" som handlar om 4-färgs camomålning av försvarets fordon. Jag har en dålig kopia av den.

 

Nu håller jag på att måla om min TGB30 och skulle vilja ha en bra kopia på Typex 7 ur den boken.

Om det är någon som har ett originalex eller en bra kopia skulle jag vara tacksam för hjälp med Typex 7.

 

Länk till typex 7

Link to comment
Share on other sites

 

Jag har tittat på den källan, det var vad jag menade med dålig kopia.

Det ske ju vara fyra färger,

 

Mörkgrön -- Ljusgrön -- Brun -- Mörkgrå

 

på typex 7 från soldf tycker jag mig se tre färger

 

Mörkgrön -- Ljusgrön -- Beige

 

Antingen föreställer det en trefärgsmålning eller också har två färger flutit ihop på denna kopia.

Jag har aldrig sett en TGB30 målad med 3 färger men det kanske finns. Har nån en Typex7 med fyra synliga färger är jag mycket nyfiken.

Tillägger att jag fotat en hel del olika TGB30 och samlat bilder från nätet och det finns en hel del variation på målning.

Det jag söker är det riktiga fastställda beordrade målningsschemat!! Det måste ju bli reglementsenligt!

Link to comment
Share on other sites

Prova att justera din dataskärms ljus- och färginställningar. De fyra färgerna syns på min skärm utan problem.

Angående reglementsenligheten kan du ju läsa vad som står i försättsbladet. (Svart stavas inte "Mörkgrå").

Edited by Anders G.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • henke changed the title to Sökes: Anvisningar för mönstermålning av fordon

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...