Jump to content

HATCH Sog Operator L-100

mordor

Recommended Posts

funderar på att införskaffa ett par Operator handskar att använda i det militära då jag tycker dom man får ut inte håller måttet.

någon som har erfarenhet av just HATCH Sog Operator L-100? som säljs på terräng. gärna tips om andra handskar också, då ja tycker dom är i dyrare laget, eller alla liknande operatörshandskar ligger i den prisklassen?

Gl.Sog_L-100_bred.jpg

Jag har ett par Hatch SOG F-15 CQB och tycker inte riktigt att de håller måttet. De är helt ok och ganska smidiga samt geldämpningen vid skytte är en trevlig detalj.

Jag har även ett par 5.11 Tac-NFOE som jag upplever som betydligt bättre. De passar mina händer bättre, känns mer hållbara och ger ett allmänt gedignare intryck.

Jag tycker HATCH överlag har bra handskar och gillar mina Sog Operator L-100, dom kan kännas lite långa ibland, men det finns ju korta modeller så klart.... Det finns ju helt klart alternativ på marknaden till andra priser än HATCH handskar, tex dom här:

Glove_DZ_LG_medium.jpg

www.tacupgear.se

Edited by I22 Vargen

Mina 50 öre...

Nackdelen, som tidigare noterats, med långa handskar är att det blir lite meckigt när du skall ex: kolla klockan, av/på blir också en omständlig historia. Det är ju också mera att ha med, mera att stoppa undan.

Fördelen är ju dock att du skyddar en större del av handen/underarmen. Jag har kört mycket med de långa pilothandskarna och det var sjukt smidigt att stoppa in ärmen på fältjackan i handsken så var det mindre skit som kunde krångla/komma i vägen.

Jag tycker benämningen på handsken är rätt, dvs för CQB, inte för allmänt, dagligt bruk.

Kan f.ö varmt rekommenderas Hatch Street Guard eller instämma med SWMS!

YMMV, JMHO :)

• 2 weeks later...

Anvænder ett par Nomex FlightGloves och ett par Mechanixs Military handskar.

Båda ær riktigt bra, har Flight Gloves uppvikta så dom blir kortare.

Har anvænt Flight Gloves varje dag i 9mån nu och først nu børjar dom bli slitna så rekomenderar dom.